مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 کشور ( استان گلستان) از شکسته شدن رکورد بارگیری روزانه در ایستگاه ریلی اینچه برون خبر داد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ 80 ساله راه آهن گرگان، میزان بارگیری در یک روز به بیش از دو برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۷۲۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 15 March 2019

محمدرضا قربانی پنج شنبه شب در گفت و گو یی افزود: به طور متوسط در هر روز بارگیری رقمی معادل یکهزار و 500تن کالا در این پایانه بارگیری می شود که با افزایش زیر ساخت ها و بهبود پایانه تخلیه بار و سایر اقدام های فنی این رقم در 21اسفند ماه امسال برای اولین بار به 4446 تن رسید.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 279 هزار تن کالا به سوی مبادی داخلی و یا کشورهای حاشیه دریای خزر، چین و روسیه بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 28 درصد افزایش یافت.
قربانی گفت: از اول فروردین تا بیست و یکم اسفند ماه امسال 4 هزار و 738 واگن در گلستان بارگیری شد که درآمد حاصل از آن نسبت به سال گذشته افزایش190 درصدی را به ثبت رسانده است.
به گزارش ایرنا، آذر ماه سال 1393 راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون در استان گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
گمرک اینچه برون در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در فاصله 80 کیلومتری شمال مرکز این شهرستان و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
شبد*
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار