شهردار ایلام ؛
شهردار ایلام گفت : برنامه های اجرا شده توسط شهرداری خالی از ایراد نیست و بیشترین ضعف های ما در حوزه آسفالت خیابان ها و معابر محله ها است که دلیل آن گران شدن سرسام‌آور بهای قیر و تخصیص نیافتن قیر یارانه ای به شهرداری ایلام بود.
کد خبر: ۷۲۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 07 March 2019

به گزارش تاناک ایلام ؛ طالب صادقیان در نشست با رسانه های استان ایلام اظهار کرد:: 35 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری ایلام در قالب 28 پروژه هم اکنون در حال اجرا و یا به اتمام رسیده است.

وی افزود: بیش از 430 مغایرت طرح جامع شهری ایلام ظرف 6 ماه اصلاح و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد.

صادقیان یادآور شد: در حوزه ایجاد طرح جامع خدمات شهری ارقام مناسبی برای تجهیزات و ماشین آلات هزینه شده و ناوگان خدمات شهری شهرداری ایلام به روز شده است.

وی عنوان داشت: تهیه نقشه GIS شهری از اقدامات شهرداری در سال 97 بود که نقشه شهر با مقیاس 1/500تهیه و مغایرت های آن نزدیک به صفر است.

شهردار ایلام بیان داشت : با اقدامات صورت گرفته در شهرداری ایلام مراجعه شهروندان در زمینه شهرسازی با کاهش قابل توجه‌ای مواجه شده و در تلاش هستیم به صورت تدریجی تمام اقدامات شهرداری الکترونیکی شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای شهر الکترونیک و هوشمند هستیم افزود: این اقدام در نوع خود برای اولین بار در کشور به وقوع می پیونند .

صادقیان یادآور شد: با ایجاد 37 پارک محله ای و پارک های خطی، سرانه فضای سبز شهر ایلام از یک متر به دو متر خواهد رسید اما این میزان اختلاف زیادی با استاندارد سرانه فضای سبز در کشور دارد و امیدواریم بتوانیم در برنامه سالانه 4 ساله این رشد را به استاندارد های لازم برسانیم.

وی گفت: در بازده زمانی مناسبی (ساعت 21 تا 1 شب) زباله ها را برداشت می کنیم و امیدواریم مردم هم در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

شهردار ایلام با اشاره به اینکه خدمات پسماند در یک سال گذشته آغاز به فعالیت کرده است افزود: و در گام اول فرهنگ‌سازی و آموزش را در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در این زمینه دوره های آموزشی مناسبی در مدارس، ادارات و محلات برگزار شد تا مردم با تفکیک زباله از مبداء آشنا شوند.

وی یادآور شد : ضایعات آشغال های تفکیک شده شهروندان توسط بخش خصوصی خریداری می شود و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم مرکز بازیافت زباله استان را راه اندازی کنیم.

طالب صادقیان بیان داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بیش از 54 برنامه فرهنگی را در محلات شهر ایلام اجرا کرده و در خلال این برنامه ها مشکلات و کاستی های محلات را رصد کردیم و جُنگ های شادی در نقاط مختلف شهر برگزار شد و تا پایان سال برنامه‌های مناسبی را در راستای نشاط اجتماعی در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری ایلام در یک سال گذشته گفت : در ساختمان دادپزشک و استقرار 24 ساعته پزشک در آرامستان بهشت زهرا، تجهیز سالن انتظار آرامستان و سرویس های بهداشتی و ساختمان اداری و راه دسترسی کمربندی ایلام به آرامستان از اقدامات مناسبی بود که در طول سال 97 به انجام رسیده است.

صادقیان به 800 مورد اطفاء حریق طی یک سال گذشته در حوزه آتش نشانی در شهر ایلام اشاره کرد افزود: در آتش سوزی استخر و بیمارستان شهر ایلام اگر تلاش آتش نشانان نبود قطعا خسارت های مالی و جانی بسیاری به شهروندان وارد می شد.

وی یاداور شد : برنامه های اجرا شده توسط شهرداری خالی از ایراد نیست و بیشترین ضعف های ما در حوزه آسفالت خیابان ها و معابر محله ها است که دلیل آن گران شدن سرسام‌آور بهای قیر و تخصیص نیافتن قیر یارانه ای به شهرداری ایلام بود.

شهردار ایلام افزود: در نیمه دوم سال رایزنی های گسترده ای توسط مسئولان شهر و استان صورت گرفت اما به دلیل بارندگی ها موفق بود اجرای آسفالت در سطح شهر نشدیم و امیدواریم در سال آینده شاهد یک انقلاب در حوزه آسفالت خیابان های شهر ایلام باشیم.

وی اظهار داشت : دلسوزی ها، انتقادات و رصد برنامه های شهرداری از سوی رسانه ها قابل تقدیر است و رسانه ها را پشتوانه های محکمی برای میریت شهری ایلام می دانم.

آغاز کاشت ۱۶۰۰۰ نهال و درختچه و کاشت بیش از ۱۰۰۰۰جعبه گل فصلی در شهر ایلام

صبح امروز با حضور شهردار ایلام، اعضای شورای شهر، مسوولان استانی و خبرنگاران، ۲۰ اصله درختچه به صورت نمادین در بلوار خبرنگاران شهر ایلام کاشت شد.

شهردار ایلام در حاشیه این آیین گفت: شهرداری ایلام هر ساله به پاس گرامیداشت روز درختکاری نسبت به کاشت نهال در سطح شهر اقدام می‌کند.

وی افزود: در این راستا امروز کاشت ده هزار جعبه گل فصلی و ۱۶ هزار اصله نهال جهت زیباسازی، افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته صادقیان، هم اکنون فضای سبز هر شهروند در ایلام ۲/۸ دهم متر است.

عملیات سیل‌بند میدان میلاد شهر ایلام تا پایان سال 98 به پایان می رسد

طالب صادقیان شهردار ایلام امروزدر حاشیه بازدید خبرنگاران از سیل بند میدان میلاد گفت: ساخت ۸ سیل‌بند در دستور کار شهرداری قرار گرفته که سال گذشته ۷ سیل‌بند با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح شهر ایلام اجرا شده است.

وی افزود: سیل‌بند میدان میلاد شهر ایلام تا پایان سال ۹۸ با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۲۰۰ متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار ایلام بیان داشت: به منظور ایجاد فضای سبز و هدایت آب‌های فصلی این سیل‌بند ایجاد شده و به پارک خطی تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، سیل‌بند میدان میلاد پس از بهره برداری و تبدیل به پارک خطی به باغ موزه دفاع مقدس، پارک معلم و بلوار صنایع متصل خواهد شد.

تفاطع غیر هم‌سطح رسالت هفته دولت ۹۸ بهره‌برداری می‌شود

شهردار ایلام در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه تقاطع غیرهم‌سطح رسالت گفت:هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه 73 درصد است که امیداورایم برای نمیه اول سال آینده زیرگذر رسالت به بهره برداری برسد .

صادقیان یادآور شد : در راستای کاهش بار ترافیکی ، لاین کندرو از کشوری به سمت چهارراه رسالت طی روزهای آینده آزاد شده و پس از آن نیز لاین کندروی رسالت به سمت میدان ۲۲بهمن ایجاد خواهد شد./م

اخبار امروز ایلام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار