با ورود سامانه بارشی، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که آسمان استان برای آخر هفته جاری بارانی و با کاهش 8 درجه ای دما همراه است.
کد خبر: ۷۲۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 07 March 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی وضعیت جوی چند روز آینده را پیش بینی کرد .

بر اساس این گزارش، با ورود سامانه بارشی، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی، سامانه بارشی و سرد از اواخر امروز (پنجشنبه) وارد مازندران می شود و از اواخر امشب با تشدید این سامانه، مردم مازندران شاهد کاهش محسوس دما و بارش های پراکنده خواهند بود.
جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی هم نشان می دهد که روز جمعه 17اسفند دمای هوا در مناطق جلگه ای مازندران نسبت به روز چهارشنبه تا 8 درجه کاهش یافته و به 13 درجه سانتیگراد می رسد و در مناطق کوهستانی تغییر دما بیشتر خواهد بود.
هم اکنون دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران 12 درجه بالای صفر است که در گرمترین ساعت به 18 درجه خواهد رسید.
معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای آینده تا ظهر یکشنبه در سراسر استان مردم شاهد وزش جریان های شمالی و غربی سرد هستند
احمد اسدی با اشاره به بارش های پیش رو افزود: اواخر هفته در مناطق جلگه ای بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بالای یک هزار متر نیز بارش برف پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: در این مدت مردم استان با پدیده مه گرفتگی و کاهش دما روبرو خواهند شدو غلظت مه گرفتگی در ارتفاعات بیشتر خواهد بود.
علاوه بر این اسدی به همراه داشتن وسائل زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی در این فصل از سال را ضروری دانست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار