سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت : منابع طبیعی در تمامی زیر ساخت های اقتصادی استان تاثیر گذار است و حفاظت از این عرصه ها به توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی کمک شایانی می کند.
کد خبر: ۷۲۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 07 March 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، پیمان آرامون درمراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی بنا به فرموده رهبری از جمله مباحث مدنظر در اجرای برنامه های هفته منابع طبیعی در هر سال بوده است که باید عموم مردم جامعه بیش از پیش به این مقوله اهمیت بدهند.
وی ادامه داد: رویکرد اداره کل منابع طبیعی استان در چند سال اخیر در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه و توسعه و صیانت از عرصه های ملی ، رویکرد علمی و قابل قبولی بوده است و در زیر بخش های مختلف پروژه های زیادی اجرایی و عملیاتی شده است.
آرامون افزود: بر همین اساس در پروژه های عمرانی و شهرسازی با تغییرنگرش های مهندسی بر محوریت انسان مقرر شده تا در پروژه هایی که آماده بهره برداری هستند نیز به کاشت درخت و نهال و حفظ فضای سبز توجه ویژه ای شود.
این مسئول یاد اور شد:  بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه  در حوزه فرهنگ سازی و گسترش تعاملات اجتماعی و تغییر رویکرد روستاییان به سمت کاشت نهال های کم آب برو صرفه جویی در مصرف آب هزینه شده است .
وی تاکید کرد: دولت تلاش های زیادی برای تثبیت تراز اکولوژیک دریاجه ارومیه در دست اقدام دارد و سعی در احیای این نگین طبیعی استان با اجرای روشهای نوین آبیاری ، تغییر الگوی کشت ، تثبیت شن های روان و سایر اقدامات اجرایی در این زمینه دارد.
وی همچنین به تشدید برخورد ها با متصرفان منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:کارگروه مبارزه با ساخت و سازها و متصرفات منابع طبیعی در استان تشکیل شده و با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی که عرصه محیط زیست را تخریب و تصرف می کنند بشدت برخورد می شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در این چندسال اخیر تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام انجام داده‌اند که خوشبختانه هر بار با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم ناکام مانده‌اند.
سیدهادی بهادری بر ترویج محصولات سازگار با محیط زیست و کم آب بر و تغییر الگوی کشت به وسیله کشاورزان در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و افزود: براساس اقدامات دولت درستاد احیای دریاچه ارومیه گام های مهمی در زمینه تثبیت تراز اکولوژیک دریاچه برداشته شده است و در حال حاضر وضعیت کنونی دریاچه ارومیه در مقایسه با 6 سال گذشته چشمگیر بوده و به تراز 1270.85 رسیده است .
یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر سخنرانان مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی بود که به  نقش انکار ناپذیر منابع طبیعی در زندگی مردم  اشاره و بر لزوم مشارکت همگانی مردم در حفاظت از خاک و منابع خدادادی تاکید کرد.
 لازم به ذکر است که هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم از 15 اسفند همزمان با روز درختکاری در سراسر کشور آغاز و تا 21 اسفندماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار