سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد؛
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی از ابتدای سال جاری 40 روز هوای پاک، ۲۶۵ روز سالم، ۴۵روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه گروه‌ها را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 06 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، مهدی یعقوبی با بیان این مطلب افزود: شهروندان مشهدی از ابتدای سال جاری 40 روز هوای پاک، ۲۶۵ روز سالم، ۴۵روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه گروه‌ها را تجربه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی هفته درختکاری با مشارکت سمن‌ها و اقشار مختلف مردم بیش از ۹۰ برنامه در مناطق مختلف شهر مشهد از جمله کمربند سبز برگزار شده است، اظهار کرد: طی این برنامه‌ها و در هفته درختکاری ۱۵ هکتار از اراضی مستعد از جمله کمربند جنوبی درختکاری انجام شده است.

یعقوبی تصریح کرد: همچنین در هفته درختکاری 235 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در 38 غرفه به شهروندان به صورت رایگان اهدا شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه توزیع نهال و کاشت درخت تنها محدود به هفته درختکاری نیست، اظهار کرد: در طول سال نیز درختکاری انجام و شهروندانی که درخواست کاشت درخت مقابل منازلشان و نگهداری از آن را داشته باشند با ثبت‌نام در سایت سازمان پارک‌ها نسبت به کاشت نهال درب منزل آن‌ها اقدام می‌شود.

وی گفت: امسال در قالب این طرح 4300 اصله به درخواست شهروندان مقابل منزل آنها کاشته شده است.

یعقوبی ادامه داد : در راستای سیاست‌های شهرداری و شورای شهر مشهد در توسعه فضای سبز سال آینده ۲۹ بوستان در مناطق مختلف شهر از جمله مناطق کم‌برخوردار احداث خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به کمبود منابع آبی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب و آب‌های خاکستری در دستور کار قرار گرفته که در این راستا دو تصفیه خانه محلی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سال آینده ۴۰ هکتار بوستان جدید در مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید

در ادامه این مراسم محمد حاجیان شهری، رییس کمیسیون خدمات‌ و محیط‌زیست شهری شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه توزیع نهال رایگان اقدام مناسبی است که طی سه سال گذشته توسط شهرداری مشهد انجام شده است، اظهار کرد: در این‌ مدت 500 هزار اصله درخت توزیع شده است که براساس آن بیش از هزار هکتار به درختان مشهد اضافه شده است که اگر بررسی در خصوص این نهال‌ها انجام و آسیب‌شناسی انجام شود، مفید خواهد بود.

وی گفت: ما با توسعه فضاهای سبز به دنبال توسعه پایدار محیط زیست هستیم که در این مسیر سرانه متوسط فضای سبز ما در شهر مشهد ۱۶ مترمربع است اما با این حال برخی مناطق مانند منطقه ثامن و یک شهرداری مشهد به دلیل قیمت بالای زمین و مناطق کم برخوردار سرانه فضای سبز نسبت به سایر مناطق پایین‌تر است، لذا باید با برنامه‌ریزی سرانه فضای سبز را در مناطق کم ‌برخوردار افزایش دهیم.

حاجیان شهری افزود: در همین راستا سال آینده ۴۰ هکتار فضای سبز به ویژه در مناطق کم‌برخوردار ایجاد می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات‌ و محیط‌زیست شهری شورای شهر مشهد به کمبود منابع آبی اشاره و اضافه کرد: با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه جداسازی آب شرب و غیرشرب و ایجاد تصفیه خانه‌های محلی انجام شده است.

وی ادامه داد: بودجه سازمان پارک‌ها در سال جاری ۸۵ میلیارد تومان بوده است که امیدوارم سال آینده با موافقت شورای شهر بودجه خوبی به سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز اختصاص داده شود و بودجه این سازمان سال آینده به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار