:احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب دلیل حمایت برخی اصلاح‌طلبان از رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۲۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 06 March 2019

او معتقد است رییسی در انتخابات به دور از کلک‌های انتخاباتی و رقابتی وارد کارزار شد و به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است.

زیدآبادی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد:این روزها نزدیک شدن به برخی موضوعات همچون دست کردن در لانه زنبور است! نه لزوما به این دلیل که خطر یا تهدیدی عینی به دنبال دارد بلکه بدین سبب که غوغای رسواگونه‌ای برمی‌انگیزد.

او ادامه می‌دهد: «کارنامه قضایی سید ابراهیم رییسی مشخص است و جایگاه سیاسی و عقیدتی او در منتهی‌الیه جناح موسوم به «اصولگرا» نیز بر کسی پوشیده نیست. با این حال، این پرسش برای بسیاری مطرح است که چرا برخی چهره‌های نزدیک جناح اصلاح‌طلب از ریاست او بر قوه قضاییه به تصریح یا تلویح استقبال کرده‌اند؟به گمانم این استقبال بیشتر به نوع ورود رییسی به کارزار انتخاباتی سال 96 برمی‌گردد. رییسی در آن انتخابات این فرصت را یافت تا با افکار عمومی، بی‌واسطه رودررو شود و به مناظره با رقبای انتخاباتی‌اش برخیزد. او در مناظرات به خلاف افرادی چون محمد باقر قالیباف و حتی حسن روحانی چندان خود را با دوز و کلک‌های سیاسی آشنا نشان نداد و به عنوان فردی بی‌شیله‌پیله نمود و ظهور پیدا کرد. برخی از مردم حتی دیدارش با امیر تتلو را نیز حمل بر همین موضوع کردند و از رأی دادن به او منصرف نشدند. به واقع راز رأی 40 درصدی رییسی در انتخابات نیر عمدتا همین بود و نه آنطور که اصولگرایان آن را به پایگاه 40 درصدی که به واقع 10 درصد هم نیست، نسبت می‌دهند! به نظرم همین موضوع به صورت ناخودآگاه بر برخی چهره‌ها اثر گذاشته است تا رییسی را برای ریاست قوه قصاییه مناسب‌تر از اسلافش فرض کنند. این فرض تا چه اندازه می‌تواند قرین حقیقت باشد؟ بهتر است در این زمینه خاص، به جای پیش‌بینی منتظر عملکرد او بمانیم.»

اعتماد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
هر چند از رئیس جمهور شدن ایشان محروم شدیم، اما انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه به ویژه در این برهه حساس بهترین استفاده ای بود که می شد از ایشان کرد. امید است انشاءالله با تدبیر و مدیریت ایشان ریشه فساد از این مملکت کنده شود و بدون ملاحظه با لیبرال ها و غرب گراها و مرفهین بی درد حرام خوار برخورد شود تا مردم طعم شیرین عدالت اسلامی را به خوبی بچشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار