خطر در کمین کشاورزی! هوای کشور از اواخر هفته به شدت سرد می شود
سیستم جدید بارشی از روز جمعه وارد کشور خواهد شد و تا سه روز ادامه دارد، همانطور که در نقشه مشاهده می‌کنید از این سیستم بارشی تقریبا کل کشور به جز قسمتی از جنوب بهره‌مند خواهد شد. از روز جمعه تا یکشنبه سیستم بارشی جدیدی وارد کشور شده و تا یکشنبه فعال است ، بیش از ۲۷ استان کشور درگیر بارش سیستم خواهند شد . از شمالغرب گرفته تا جنوبغرب ، از غرب گرفته تا شرق ، از شمال تا جنوب ، از مرکز تا شمالشرق .
کد خبر: ۷۲۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 04 March 2019

به گزارش تابناک مازندران، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد بارش برف در محور ارومیه - سلماس استان آذربایجان غربی و بارش باران در بیشتر محورهای استان مازندران هستیم.

این احتمال میرود تا اواخر نیمه اول فروردین باید منتظر هجوم سرماهای غیر منتظره سیبری باشیم.
چنانچه این اتفاق روی دهد حتما خطر در کمین کشاورزی خواهد بود به این دلیل که یک افزایش دما می‌تواند باعث شکوفه دادن درختان شده و یک سرمای ناهنجار قائله را ختم کند و زحمت کشاورزان به هدر برود ، از این رو کشاورزان و گلخانه‌داران حتما در روزهای آینده پیگیر کانال و پیج هواشناسی ایران باشند.

دمای امروز شهرهای کشور

پیش بینی کامل هواشناسی تا هفته آینده + تصاویر هواشناسی
 


سیستم بارشی که برای آخر هفته پیش بینی شده

این سیستم هسته کاملا سرد داره و بیشترین رطوبتش را از دریای مدیترانه و سرخ میگیره !

در صورت عدم تغییرات خاص در الگوهای هواشناسی برف خوب و سراسری بیشتر نقاط کشور رو فرا میگیره !
روز سه‌شنبه شهرهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارانی میشوند. روز سه شنبه با عبور موجی زودگذر بیشتر شهرهای خراسان رضوی و جنوبی بارانی میشوند و ارتفاعات برف خواهد بارید. شدت بارش در برخی شهرهای خراسان رضوی موجب آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.
سیستم گسترده بارشی در راه است :

از روز جمعه تا یکشنبه سیستم بارشی جدیدی وارد کشور شده و تا یکشنبه فعال است ، بیش از ۲۷ استان کشور درگیر بارش سیستم خواهند شد . از شمالغرب گرفته تا جنوبغرب ، از غرب گرفته تا شرق ، از شمال تا جنوب ، از مرکز تا شمالشرق .

در چند استان غربی ، شمالی ، شرقی ، مرکزی و احتمالا البرز و تهران و قم و قزوین و اصفهان بارش ها از شدت بالایی برخورددار خواهد بود.

پیش‌بینی بلندمدت پژوهشکده اقلیم‌شناسی:

بارش‌ها در اسفندماه 97 در نیمه شمالی و شرقی بیشتر از نرمال است اما در بقیه مناطق در حد نرمال خواهد بود، در فروردین ماه 98 نیز بارش‌ها در محدوده نرمال و برای اردیبهشت بیشتر از نرمال پیش‌بینی شده است.
همچنین از نظر دمایی، اسفندماه 97 دما در حد نرمال تا یک درجه خنک‌تر از نرمال است اما فروردین و اردیبهشت 98 تا یک درجه گرم‌تر از نرمال خواهد بود.
از ابتدای سال زراعی کنونی میانگین بارش در کشور 179 میلی‌متر گزارش شده که سال گذشته در همین بازه زمانی 80 میلیمتر و در بلند مدت 143 میلیمتر بوده است. بر این اساس، میزان بارش کشور نسبت به بلند مدت 25.5 درصد و نسبت به سال گذشته 123 درصد افزایش داشته است.
در نقشه‌‌های پیش‌ بینی سطح میانی جو در دوره سه ماهه اسفند 1397 تا اردیبهشت 1398 نشان‌‌دهنده شرایط به نسبت مناسب برای وقوع بارش‌ در محدوده نرمال تا بیش از نرمال به ویژه در نیمه شمالی کشور، در بازه زمانی یاد شده خواهد شد.
ورود موج جدید بارشی از روز جمعه به کشور

سیستم جدید بارشی از روز جمعه وارد کشور خواهد شد و تا سه روز ادامه دارد، همانطور که در نقشه مشاهده می‌کنید از این سیستم بارشی تقریبا کل کشور به جز قسمتی از جنوب بهره‌مند خواهد شد.
مقدار اختلاف بارش استان‌ها و کشور از اول مهر ماه تا ۱۲ اسفند ماه در مقایسه با مدت مشابهه در بلند مدت

پیش بینی کامل هواشناسی تا هفته آینده + تصاویر هواشناسی
 

ایلام اول کشور
کرمان آخر کشور

کل کشور : ۳۵.۵ درصد بالای نرمال
۶ استان تاکنون بارش زیر نرمال
۲۵ استان بارش بالای نرمال
پیش بینی برف برای روز جمعه !

برای روز جمعه شاهد بارش برف در استانهای شمالغربی و غربی خواهیم بود
الگویی از بارش برای روز جمعه در کشور !

پیش بینی کامل هواشناسی تا هفته آینده + تصاویر هواشناسی
 یک سامانه قدرتمند با ماهیت سرمای شدید در راه کشور میباشد

مناطق زیادی از مرکز کشور که امسال برف خوبی ندیدند از این سامانه برف خوبی دشت میکنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار