استاندار مازندران با اشاره به وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان گفت: برای ایجاد ۱۳۰ اسکله ساحلی با همکاری بندر در حال برنامه‌ریزی هستیم.
کد خبر: ۷۱۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 22 February 2019

استاندار مازندران با اشاره به وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان گفت: برای ایجاد ۱۳۰ اسکله ساحلی با همکاری بندر در حال برنامه‌ریزی هستیم.
۱۳۰ اسکله ساحلی در مازندران احداث می شود

مهر، احمد حسین زادگان در جلسه بررسی روند اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان با اشاره به این نکته که استان مازندران به خاطر گردشگر پذیر بودن و برخورداری از دریا دچار آسیب ها و محدودیت های خاص می باشد، افزود: مازندران استان استراتژیک در بخش کشاورزی می باشد بهمان میزان باید در حوزه های دیگر نیز توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش برق در ایام تابستان دچار مشکلاتی می شویم به طوریکه ۱۰۰ مگاوات کسری برق داریم و در بحث راه هم ۱۰ درصدد تردد در مازندران اتفاق می افتد. و اگر قطعه اول آزاد راه تهران شمال راه اندازی شود بخش قابل توجهی از مشکلات تردد مرتفع می شود و این مهم می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری و صنعت باشد.

احمد حسین زادگان تصریح کرد : مازندران از ظرفیت های مهمی در حوزه گردشگری کشاورزی برخوردار است اما طی سالیان اخیر در حوزه راه و پسماند به مشکلات و ظرفیت های این استان توجهی نشده است.

وی همچنین با اشاره به این نکته که در بحث بودجه براساس جمعیت به مازندران اعتبار اختصاص داده می شود، افزود: در حالی که نیاز و ظرفیت مازندران با توجه به ارایه خدمات ملی، اعتباری بیش از این می طلبد.

استاندار مازندران با بیان یان که ۴۰۰ کیلومتر ساحل در مازندران وجود دارد اما متاسفانه یک کشتی مسافربری و اسکله مناسب در استان وجود ندارد، افزود: در حال برنامه ریزی هستیم ۱۳۱ اسکله در استان ایجاد کنیم تا بتوانیم با کمک سازمان بنادر از این ظرفیت ها در مسیر بهره گیری از توانمندی ساحل استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به این نکته که متاسفانه اعتبارات لازم به مازندران جهت پیش گیری و جبران خسارت های حاصل از حوادث طبیعی اختصاص داده نمی شود خاطرنشان کرد : مازندران می بایست متفاوت دیده شود و با ارائه راهکارهای درست و منطقی و اختصاص اعتبارات لازم جهت اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌های راه، زمینه برای ارایه خدمات ملی در محورهای مواصلاتی استان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار