دانشگاه علوم پزشکی بابل یک هزار و 900 میلیارد ریال از شرکت های بیمه ای طلب دارد که با وصول این مبلغ بدهی این دانشگاه به صفر خواهد رسید چراکه این دانشگاه حدود یک هزار و 750 میلیارد ریال بدهی دارد. وی افزود: خوشبختانه دولت در طرح تحول نظام سلامت خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌کند و برغم محدودیت ها و تحریم‌های موجود همچنان مصمم به اجرای طرح تحول نظام سلامت و خدمت رسانی به مردم عزیز است.
کد خبر: ۷۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 17 February 2019

ایرنا، دکتر سید فرزاد جلالی روز یکشنبه در نشست خبری بیان داشت: تجهیزات مدرن شامل دستگاه شتاب‌دهنده بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی بابلسر که 37 درصد از بیماران این مرکز از خارج استان می‌باشند نصب شده و همچنین بیمارستان روحانی بابل به دستگاه دوم پیشرفته آنژیوگرافی مجهز شده است.
به گفته وی برای خرید این تجهیزات در یک سال گذشته 150میلیارد ریال هزینه شده است.
جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل یک هزار و 900 میلیارد ریال از شرکت های بیمه ای طلب دارد که با وصول این مبلغ بدهی این دانشگاه به صفر خواهد رسید چراکه این دانشگاه حدود یک هزار و 750 میلیارد ریال بدهی دارد.
وی افزود: خوشبختانه دولت در طرح تحول نظام سلامت خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌کند و برغم محدودیت ها و تحریم‌های موجود همچنان مصمم به اجرای طرح تحول نظام سلامت و خدمت رسانی به مردم عزیز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: از سال 96 که بحث برگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور و تحصیل در دانشگاه های داخلی در صورت موافقت وزارت بهداشت مطرح شد تاکنون 50 درخواست از دانشجویان ایرانی که در کشورهای مختلف در حال تحصیل هستند به دانشگاه علوم پزشکی بابل ارائه شد.
جلالی ادامه داد: از این تعداد تاکنون 9 نفر در رشته های پزشکی و فیزیوتراپی جذب شده اند و بقیه در نوبت جذب قرار دارند.
وی اظهار داشت: این دانشجویان باید در دانشگاه پردیس بین الملل جذب شوند و ما هم باید رعایت استانداردهای کلاس و مسائل آموزشی را در نظر بگیریم که در تلاش هستیم در ترم های بعدی این تعداد دانشجو را جذب کنیم چون نامه ای که وزارت علوم به دانشجو می دهد به مدت 2 سال اعتبار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ارزشمند نظام در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل که از سال 1364 در یک رشته با 50 دانشجو کار خود را آغاز کرده امروز توانست 20 هزار فارغ التحصیل را در 74 رشته مختلف در طول این مدت تحویل جامعه پزشکی کشور دهد.
جلالی بیان داشت: مردم ما به خاطر دارند که در دهه 50 پزشکان پاکستانی، هندی و بنگلادشی که از مهارت‌های خاصی هم برخوردار نبودند کار طبابت را در کشور به خصوص در مناطق شمالی انجام می‌دادند اما عملکرد خوب نظام در این حوزه باعث شد که امروز نه تنها در حوزه پزشکی به خودکفایی دست یابیم بلکه بیماران مختلفی از کشورهای همسایه برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.
وی گفت: کشور ما در سال 57 تعداد 10هزار و 700 پزشک داشت اما امروز ایران دارای 120 هزار پزشک است که در حال ارائه خدمات به مردم می باشند.
دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران 9 دانشکده حدود چهار هزار دانشجو و 360 عضو هیئت علمی دارد و نیز تعداد هفت بیمارستان زیرپوشش ان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار