نمایشگاه عروسکی اقوام ایرانی و ملل جهان از امروز تا چهارشنبه یک اسفنددر موزه تاریخی آمل دایر است.
کد خبر: ۷۱۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 17 February 2019

 

نمایشگاه عروسکی اقوام ایرانی و ملل جهان از امروز تا چهارشنبه یک اسفنددر موزه تاریخی آمل دایر است.

مدیر موزه عروسک های ملل در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران گفت:نخستین نمایشگاه اقوام و ملل با نمایش حدود 150 عروسک به عنوان نماد فرهنگی 52 کشور جهان و نیز 50 عروسک از اقوام بومی ومحلی ایران در موزه تاریخ آمل از امروز تا اول اسفند از ساعت 8 تا 17 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

مسعود ناصری دریایی، هدف از برگزاری موزه سیار عروسک های ملل راآشنایی مخاطبان بخصوص نسل جوان جامعه با فرهنگ، تاریخ، پوشش، قصه ها و افسانه های مختلف ملت های جهان اعلام کرد و افزود: این مجموعه عروسکی ، حاوی آداب و رسوم ، پوشش و شرایط اجتماعی اقوام مختلف ایرانی و غیر ایرانی است.
وی با بیان اینکه موزه عروسکی اقوام و ملل ایرانی با بیش از 2 هزار و 500 اثر در تهران دارای محل دائمی است وهر ساله برای گسترش دامنه بازدید این آثار، به مناطق مختلف کشور کوچ می کند تا همه بتوانند ازاین مجموعه دیدن کنند، افزود: پارسال بخش عروسک های ایران از عروسک های ملل جدا شد که از 26 منطقه ایران عروسک های محلی و ساخت مردم به عنوان موزه عروسک و فرهنگ اقوام ایرانی در معرض نمایش گذاشته شد.
به گفته ناصری دریایی؛ مازندران چهارمین مقصد موزه عروسک های ملل است که قبل از آن موزه عروسک های ملل سه دوره به استان قزوین ، لارستان استان فارس و خراسان جنوبی بود.
موزه عروسک های ملل موزه ای خصوصی است که در سال 1393 برای نخستین بار با جمع آوری عروسک های 80 کشور جهان در تهران تاسیس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار