کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور بارش داریم که در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود و در برخی استان ها موجب آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها در ارتفاعات می شود.
کد خبر: ۷۱۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 16 February 2019

کبری رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پیش بینی شده که به تدریج از اواسط روز از میزان بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود.
وی اظهار داشت: بارش ها در استان های جنوبی بیشتر به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی و در نوار شمالی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات استان کرمان بارش ها به شکل باران و برف و با وزش گاه و بیگاه باد شدید همراه خواهد بود.
وی گفت: از آنجا که هوا در مناطقی جنوبی گرم است، بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود که سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه ها و آبگرفتگی معابر را به دنبال دارد. همچنین در ارتفاعات، بارش برف لغزندگی جاده ها و کاهش دید را همراه دارد.
رفیعی ادامه داد: فردا بارش ها در نیمه شرقی و برخی از مناطق غرب به شکل پراکنده پیش بینی شده که با وزش باد همراه است، روز دوشنبه این بارش ها برای بخش هایی از غرب و شمال شرق کشور به صورت پراکنده خواهد بود.
وی افزود: امروز برای استان های تهران، البرز، قزوین، قم، اصفهان و سمنان وزش باد شدید پیش بینی شده است همچنین سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز در برخی از ساعات بارش باران همراه با وزش باد گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد داشت که در بعدازظهر وزش باد شدید رخ می دهد، در ارتفاعات بارش ها به شکل برف است که گاهی با کولاک همراه خواهد بود.
وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران 11 درجه بالای صفر می شود که نسبت به روز گذشته 2 درجه کاهش خواهد داشت، کمینه دمای فردا صبح پایتخت نیز به 4 درجه بالای صفر می رسد که نسبت به امروز صبح 3 درجه کاهش می یابد.
رفیعی اظهارداشت: بندرعباس با 25 درجه بالای صفر و اردبیل با دمای منفی 3 ، ایلام و تبریز منفی 1، ارومیه و زنجان صفر درجه به ترتیب گرمترین و سردترین مراکز استان و چالدران با دمای منفی 8، گل تپه در همدان منفی 6، سرعین منفی 6 و سراب منفی 5 سردترین مناطق در کشور بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار