رئیس کل گمرک: ۳۳ نوع عوارض از واردات و صادرات در حال وصول است، ۲۲ سازمان در مجوز‌های ترخیص کالا دخیل هستند و ۱۲ رویه گمرکی در گمرکات وجود دارد
کد خبر: ۷۱۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵ 16 February 2019

عوارض و مجوز‌های متعدد در تجارت کشوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما از گمرک؛ مهدی میراشرفی، در خصوص تحقیق و تفحص مجلس از گمرک ایران، اظهار داشت: تحقیق و تفحص حق مجلس است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.
وی­ با بیان اینکه اگر در جایی مشکلی وجود دارد باید مشخص ­شده و با متخلف برخورد شود، افزود: با تحقیق و تفحص مشکلاتی را که صدای ما نمی‌رسد بگوییم، مجلس خواهد گفت.
رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر هر ایکس ری ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد در حالی که کل اعتبار گمرک در بحث تجهیز، ۳۰۰ میلیارد تومان است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با الکترونیکی کردن گمرکات تصریح کرد: با ۲۷ سازمان مرتبط با تشریفات مربوط به ترخیص کالا، ارتباط الکترونیک یکپارچه داریم که البته نیاز است این یکپارچگی بهتر شود.
میراشرفی گفت: در هوشمندسازی در ابتدای راه هستیم؛ برنامه داریم با اطلاعات خوبی که سامانه‌ها در اختیار ما می‌گذارند، بحث هوشمندسازی تجارت را پیش ببریم.
وی با بیان اینکه در قیاس با تجارت دنیا، تجارت پیچیده‌ای داریم، گفت: باید پیچیدگی تجارت در کشور را کم کنیم؛ به عنوان نمونه، ۳۳ نوع عوارض از کالا‌های وارداتی و بعضا­ صادراتی در حال وصول است؛ ۲۲ سازمان اقدامات مربوط به مجوز‌های ترخیص کالا را انجام می‌دهند؛ ۶۵ معافیت مختلف برای حمایت داریم و ۱۲ رویه گمرکی در گمرکات در حال اجرا است.
رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: در صورت کاهش پیچیدگی، زمینه تسهیل تجارت کشور فراهم می‌شود و این موضوع به نفع کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار