مدتهای مدیدی است که صدای متحدی از سوی جامعه پزشکی به جامعه تلقین می‌شود مبنی بر اینکه تعرفه ها و سرانه درمان در کشور غیر واقعی است.
کد خبر: ۷۱۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱ 16 February 2019

الف , مدتهای مدیدی است که صدای متحدی از سوی جامعه پزشکی به جامعه تلقین می‌شود مبنی بر اینکه تعرفه ها و سرانه درمان در کشور غیر واقعی است.

pezوزیر بهداشت: تعرفه های پزشکی واقعی نیستند
رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی: درآمد بالای پزشکی، سرابی بیش نیست/ درآمد پزشکان در بخش دولتی کافی نیست
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: قبول داریم تعرفه متخصصان نیز پایین است
نایب رئیس کمیسیون بهداشت: موضوع افزایش تعرفه های سلامت و بحث غیرواقعی بودن میزان تعرفه ها بارها و بارها در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است
رییس انجمن جراحان عروق ایران: تعرفه‌های پزشکی از دستمزد سلمانی‌ها هم کم‌تر است!
مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی: اگر غیراخلاقی هایی در بیمارستانها یا در بین جامعه پزشکی می بینیم به دلیل این است که قیمت تمام شده خدمات محاسبه نشده بیمارستانهای خصوصی زیاده خواهی نمی‌کنند بلکه حق خود را می‌خواهند، اگر تمام موارد گفته شده رعایت شود این بخشها (بیمارستانها) هم بیشتر نمی گیرند.
نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی: وقتی تعرفه‌های غیرعادلانه به پزشکان تحمیل می‌شود طبیعی است که زیرمیزی به وجود بیاید؛ زیرمیزی ‌حاصل این بی انضباطی هاست.

همانگونه که خواندید مدتهای مدیدی است که صدای متحدی از سوی جامعه پزشکی به جامعه تلقین می‌شود مبنی بر اینکه تعرفه ها و سرانه درمان در کشور غیر واقعی است. با توجه به اینکه پزشکان به عنوان یکی از گروههای مرجع در ایران شناخته می شوند معمولا در مورد ادعاهای این گروه نیز کمتر تحقیق و تفحص انجام شده بنابراین انگیزه و نیت اصلی این صداها تاکنون در یک چارچوب علمی و فارغ از دعواهای سیاسی و صنفی بررسی نشده است.

به منظور روشن شدن این موضوع که آیا درآمد پزشکان ایرانی، کافی است یا باید افزایش یابد، مقایسه اجمالی درآمد پزشکان در ایران و برخی کشورهای توسعه یافته انجام گرفته است. این مقایسه به خوبی موید این مطلب است که دستمزد پزشکان متخصص شاغل در نظام سلامت کشور، به مراتب بالاتر از پزشکان مشابه اروپا است.

برای انجام این مقایسه از داده های نشریه اشپیگل[۱] برای درآمد پزشکان در چند کشور منتخب جهان (۲۰۰۶) استفاده شده و میانگین درآمد پزشکان یکی از بیمارستان های عمومی غیر دولتی درجه ۱ و سطح سوم شهر تهران (۲۰۰۹ / ۱۳۸۸)، به عنوان معیاری برای سطح درآمد پزشکان متخصص کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار