هواشناسی مازندران اعلام کرد که با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بارش برف در این استان، ارتفاع برف در بعضی از مناطق کوهستانی به ۷۰ سانتی متر رسیده است .
کد خبر: ۷۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 12 February 2019

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بارش برف در این استان، ارتفاع برف در بعضی از مناطق کوهستانی به ۷۰ سانتی متر رسیده است .

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران گفت که تا صبح امروز بیشترین میزان برف با ۷۰ سانتی متر در ارتفاعات ‘ لاسم ‘ و ‘ پلور ‘ واقع در محور هراز شهرستان آمل بر زمین نشسته است .
اصغر بسطامی افزود: همچنین در ارتفاعات منطقه ‘ گدوک ‘ واقع در شهرستان سوادکوه ارتفاع برف به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده و ارتفاع برف در بالای تونل کندوان و دونا اولیا در شهرستان نور هم به ۴۰ سانتی متر رسید.
این کارشناس هواشناسی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی کیاسر و همچنین هزار جریب نکا را بیش از ۲۰ سانتی متر برآورد کرد و توضیح داد: سنجش ارتفاع برف منوط به گزارش ایستگاههای هواشناسی و ایستگاههای راهدارخانه است و حتما در ارتفاعات بالاتر بارش برف سنگین و ارتفاع آن بسیار بیشتر است.
بسطامی همچنین بیشترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعته گذشته را مربوط به مناطق غرب استان مازندران اعلام کرد و گفت: در این مدت رامسر با ۱۰۰ میلی متر ، ورکی ساری با ۹۶ ، تنکابن با ۸۸ ، و گلیای بندی پی شرقی بابل با ۴۹ میلی متر، بیشترین بارش باران را داشته اند .
وی اضافه کرد: بیشترین بارش باران و برف چه در مناطق جلگه ای و ارتفاعات در مناطق غرب استان مازندران بود و بارش های خوبی در این مناطق شاهد بودیم .
** تداوم بارش برف و باران
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران همچنین با اشاره به استقرار هوای سرد و بارشی در استان، گفت: بارش های برف و باران در مناطق جلگه ای و ارتفاعات استان تا اواخر امروز نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این سامانه بارشی امروز از شرق استان خارج شده و از فردا تا روز جمعه آسمانی صاف همراه با افزایش تدریجی دمای هوا پیش بینی می شود .
هم اکنون بارش باران در بیشتر مناطق مازندران در حال باریدن است و بارش برف هم از عصر روز گذشته در مناطق کوهستانی تشدید شد .
دمای هوای شهر ساری مرکز استان مازندران هم اکنون ۸ درجه بالای صفر است که پیش بینی می شود امروز در گرم ترین ساعت به ۱۱درجه بالای صفر برسد .
به گزارش ایرنا، همچنین در حال حاضر ‘ آلاشت’ سوادکوه با دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین و رامسر با ۱۱ درجه گرم ترین مناطق مازندران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار