فیلم شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار موفق ترین فیلم این دوره از جشنواره شد با 13 نامزدی 7 جایزه را بدست آورد.
کد خبر: ۷۱۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 12 February 2019

فیلم شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار موفق ترین فیلم این دوره از جشنواره شد با 13 نامزدی 7 جایزه را بدست آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیررضا نوری پرتو منتقد سینما در تیتر امشب گفت: داوری ها در فستیوال سینمایی امری نسبی است و در جشنواره امسال فیلم فجر با توجه به کیفیت فیلم ها که متوسط وخوب بودند، داوری ها در انتخاب ها و کاندیداها برای جشنواره امسال عادلانه بود و جوایز زیاد دور از انتظار نبود.

او با بیان اینکه انتخاب برخی فیلم ها بعلت حمایت از نسل جوان بوده و برخی فیلم ها به دلیل حمایت ها جدا شد، افزود: برای بهترین فیلم حتی می توانستیم "درخونگاه" و "آشفتگی" را نیز برای بخش مسابقه انتخاب کنیم.

نگاهی به داوری های جشنواره فیلم فجر
او با بیان اینکه در فستیوال های سینمایی بر اساس اساسنامه های خود معمولا 5 تا 7 نفر را بعنوان هیئت داوران انتخاب می کنند، گفت: خروجی همیشه با اعتراض هایی همراه بوده ولی باید این را پذیرفت که در بخش کارگردانی و بازیگری انتخاب ها خیلی سخت است.

نوری پرتو گفت: یکی از مشکلات مهم جشنواره ما این است که رئیسی برای هیئت داوران نداریم و حرف نهایی را او می زند.

این منتقد سینما گفت: در انتخاب بازیگر همچنان ملاک کلیشه ای در سینما وجود دارد.

نوری پرتو درباره محتوای فیلم ها نیز گفت: تنوع ژانر در فیلم ها امسال بیشتر دیده شد و نکته خوب در انتخاب فیلم ها نیز همین بود اما فیلم ها از منظر فیلم نامه و ساختار فیلم نامه ضعیف بودند.

او درباره انتخاب بازیگر های نقش مکمل گفت: انتخاب ها خیلی خوب بود و ایرادی نمی توان گرفت.

پرتوی نور درباره داوری فیلم برداری ها گفت: کار آقای بهمنش و سلامی خوب بود و در بین فیلم ها انتخاب تختی برای بهترین فیلم برداری خوب بود.

کیوان امجدیان منتقد سینما دیگر مهمان برنامه گفت: امسال یکی از دوره هایی بود که داوری خوبی داشت و چینش هیئت داوران به گونه ای بود که تخصص و تجربه دیده شد و نتیجه دور از انتظار نبود و تقریبا انتظارات براورده شد. رسانه های مرجع هم همین نظرات را داشتند و داوری جشنواره امسال خوب بود.

نگاهی به داوری های جشنواره فیلم فجر
امجدیان با بیان اینکه برخی فیلم ها بعلت اینکه ضعف هایی داشتند کنارگذاشته شدند،افزود: در مورد داوری ها هم فیلم های " 23 نفر" و "تختی" فیلم های قابل اعتناتری بودند و فیلم های دیگری شایستگی بیشتری نسبت به "قصر شیرین" داشتند.

او افزود: داوری امری نسبی است و نظر هیئت داوری قابل احترام است.

امجدیان گفت: بعداز هر جشنواره متاسفانه اعتراضات شروع می شود این درحالی است که داوری نسبی است و باید تن به قاعده بازی داد و داوری را پذیرفت.

او درباره جوایز برترین ها به نقش زن و مرد گفت: انتخاب ها خیلی سخت بود چون بازی ها خیلی نزدیک به هم بود اما روی هم رفته عادلانه بود.

شکل داوری در جشنواره های سینمایی و غیرسینمایی به این صورت است که چند سر داور انتخاب می شود که چند متخصص به سر داوران کمک می کنند اما در کشور ما با توجه به تعداد داوران کار داوری سخت است.

در سودای سیمرغ داوری ها خوب بود ولی در بخش نگاه نو فیلم های بهتری مثل دیدن این فیلم جرم است با توجه به مختصات این بخش شانس انتخاب را داشت البته فیلمنامه مشکلاتی داشت.

او درباره محتوای فیلم ها گفت: با توجه به اینکه 30 تا 40 درصد فیلم ها ایده است، عمده مشکل سینمای ما فیلمنامه است و فیلمنامه نویس خیلی سخت مقدمه چینی می کند تا فیلم آغاز شود که این برای بیننده خسته کننده است.

او درباره انتخاب علی نصیریان بعنوان بازیگر نقش مکمل گفت: فیلم داوری می شود و همه بخش های فیلم نیز بررسی می شود و انتخاب پیشکسوت به عنوان نقش مکمل مشکلی نداشت چرا که وی به عنوان نقش مکمل در فیلم ها نیز بازی کرد.

امجدیان درباره نامزدی فیلم بردار ها نیز گفت: انتخاب نامزدها در این بخش خوب بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار