مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه تعاون در استان گفت: 980 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های تعاونی در استان اعطاء شده است.
کد خبر: ۷۱۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 10 February 2019

کامران اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، خواستار تبیین دستاوردهای 40 ساله در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خدمات به کارگران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شد و اظهار کرد: قشر کارگران بیشترین نقش آفرینی، نوآوری و کارآفرینی در عرصه تولید را دارند

وی بیان کرد: تبیین دستاوردها و ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی برای جوانان در شرایط کنونی ضروری است تا نسل کنونی با دستاوردها آشنا شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به لازمه‌های تحقق شعار افتخار به گذشته و امید به آینده، تصریح کرد: برای اثبات مایه مباهات بودن چهل سال کارنامه انقلاب دست ما بسیار پر است و به چهل سال انقلاب اسلامی ایران می بالیم.

*ایجاد 138 هزار و 760 فرصت شغلی

این مسؤول درباره دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه تعاون در استان، از تشکیل 13 هزار و 670 تعاونی در مازندران خبر داد و افزود: با تشکیل این تعاونی‌ها 138 هزار و 769 فرصت شغلی ایجاد شده است.

اصغری میزان اعطاء تسهیلات به شرکت‌های تعاونی را 980 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: میزان صادرات تعاونی‌ها 426 میلیون دلار بوده است.

وی از برگزاری 32 جشنواره تعاونی‌های برتر در مازندران خبر داد و گفت: استان مازندران از 458 مورد نمایشگاه داخلی و 120 مورد نمایشگاه خارجی میزبانی کرده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران کمک به اجرای پروژه‌های مسکن توسط تعاونی‌های مسکن مهر و تحویل بیش از 5 هزار و 500 واحد مسکونی را از دیگر دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برشمرد.

این مسؤول در بخش دیگری پیگیری تحت پوشش قرار دادن بیمه کارگران ساختمانی به تعداد بیش از 50 هزار نفر با هدف حمایت بیمه‌ای، تشکیل 697 تشکل کارگری وکارفرمایی و بررسی بیش از 73 هزار پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور با هدف توجه به سلامت قشر زحمتکش کارگران را از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه روابط کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اعلام کرد.

اصغری از کاهش سالانه حوادث و فوتی ناشی از کار در استان مازندران خبر داد و افزود: آموزش ایمنی به کارگران، کارفرمایان و مهندسین با هدف افزایش میزان آگاهی ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار به میزان حدود 300 هزار نفر ساعت و اجرای طرح‌های خودبازرسی درون کارگاهی و استقرار مسٰولان ایمنی در کارگاه‌ها با هدف کاهش حوادث ناشی را از دیگر دستاوردهای حوزه روابط کار در استان است.

*فعال‌سازی 170 خانه بهداشت کارگری در مازندران

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بیش از 170 باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول (بالای 50 نفر) با هدف پیشگیری از بیماری‌های شایع و بومی، حوادث و بیماری‌های ناشی از کار تاسیس و فعال‌سازی شد.

این مسؤول در تشریح دستاوردهای حوزه اجتماعی اظهار کرد: ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای نمایش حضور مردم و ناامید کردن دشمنان این نظام است.

اصغری تشکیل هیئت ورزش‌های کارگری استان مازندران با بیش از 50 انجمن ورزشی، اعزام بیش از 200 تیم‌های ورزشی کارگری در بخش‌های بانوان و آقایان از قبیل فوتبال، والیبال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی، کشتی و.... به مسابقات کشوری و جهانی، برگزاری مسابقات قرآنی،کتابخوانی برای جامعه هدف (کارگران و خانواده آنها)و اعزام به مسابقات ملی، تاسیس و فعال‌سازی بیش از 170 باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول (بالای 50 نفر) با هدف پیشگیری از بیماری‌های شایع و بومی، حوادث و بیماری‌های ناشی از کار را از دیگر دستاوردهای مهم در حوزه اجتماعی برشمرد.

وی از اجرای طرح حمایت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان مازندران در 15 مرحله خبر داد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از پیگیری پرداخت 603 میلیارد ریال به طرح‌های کسب و کار خرد و خانگی در استان خبر داد و افزود: بیش از 21 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شده است.

اصغری از اجرای طرح "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" با هدف استفاده از ظرفیت‌های بومی و بکارگیری تجارب سازمان‌های بین‌المللی، برای تحرک تقاضای نیروی کار در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات در استان خبر داد و افزود: چهار مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار