نمایندگان طرحی درخصوص سهمیه‌بندی سوخت تهیه کرده بودند که براساس این طرح به هر نفر روزانه یک لیتر بنزین اختصاص می‌یابد و براساس آن سامانه‌ای برای خرید و فروش بنزین ایجاد می‎شود، اما به دلایلی با مخالفت کمیسیون انرژی رو به رو شد.
کد خبر: ۷۱۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 09 February 2019

ساعت24 -عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح سهمیه‌بندی سوخت دو نرخی شدن قیمت آن را به دنبال دارد و سبب پیداش دلالان سوخت می‌شود.

حبیب‌الله کشت‌زر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه سهمیه‌بندی سوخت برای کشور چه فواید و ضرر‌هایی دارد، گفت: نمایندگان طرحی درخصوص سهمیه‌بندی سوخت تهیه کرده بودند که براساس این طرح به هر نفر روزانه یک لیتر بنزین اختصاص می‌یابد و براساس آن سامانه‌ای برای خرید و فروش بنزین ایجاد می‎شود، اما به دلایلی با مخالفت کمیسیون انرژی رو به رو شد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح از لحاظ اجرایی مشکلات عدیده‌ای داشته و سبب کاهش مصرف نمی‌شود، افزود: این طرح سبب پیداش دلالان سوخت می‌شود چراکه مکانیزم صحیحی برای اجرای طرح وجود نداشت، در کنار آن شاهد افزایش قیمت کالا‌ها خواهیم بود چرا که کالا و خدمات خود را با افزایش قیمت سوخت وفق داده‌اند به همین دلیل با طرح سهمیه‌بندی سوخت به اتفاق آرا مخالفت شد.

وی با بیان اینکه مخالفت‌ها و موافقت‌ها با سهمیه‌بندی سوخت دلایل دیگری دارد، اضافه کرد: سهمیه‌بندی سوخت دو نرخی شدن قیمت‌ سوخت را به دنبال دارد و دو نرخی نیز فساد ایجاد می‌کند، با این وجود باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت فکری کرد چراکه سهمیه‌بندی کمتر شدن قاچاق سوخت را در پی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه طبق آمار‌ها روزانه ۹ تا ۱۲ هزار لیتر بنزین به آن طرف مرز‌ها قاچاق می‌شود، اظهار کرد: با توجه به آمار بالای قاچاق و مخالفت دولت و مجلس با سهمیه‌بندی سوخت باید راه دیگری برای جلوگیری از قاچاق پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار