رئیس انجمن سامبوی کردستان گفت: ورزشکاران کردستانی موفق شدند مقام نخست مسابقات قهرمانی سامبو را که به میزبانی سقز برگزار شد، به خود اختصاص دهند و تیم های مازندران و گیلان نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 08 February 2019

آرش علی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات چند جانبه سامبو به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر 19 بهمن (امروز) در سالن ورزشی ریاست جمهوری سقز برگزار شد.
وی افزود: در این مسابقات بیش از 160 ورزشکار از استان های کردستان، کرمانشاه، اراک، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی حضور داشته و با هم به رقابت پرداختند.
علی پور اضافه کرد: در پایان این رقابت ها تیم استان‌ کردستان قهرمان شد، مازندران به مقام دوم دست یافت، گیلان سوم شد و کاپ اخلاق مسابقات نیز به تیم تهران رسید.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات به نفرات برتر، حکم و مدال قهرمانی اهدا شد، گفت: این رقابت ها به مناسبت دهه فجر و با شعار «چهل سال ورزش، چهل سال افتخار» در سقز برگزار شد.
علی پور به لزوم برگزاری مسابقات ورزشی در این شهر اشاره کرد و افزود: این مسابقات می تواند به آماده سازی بهتر تیم های کردستانی در آینده کمک کند تا در مسابقات کشوری و برون مرزی افتخارات بیشتری برای استان کسب کنند.
رئیس انجمن سامبوی کردستان یادآور شد: سامبوی کردستان 2 سال است که به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده البته در پیشبرد این رشته ورزشی اکبری رئیس فدراسیون سامبو نقش اساسی ایفا کرده است.
سامبو یک ورزش رزمی روسی است و یک رشته نسبتا جدید رزمی محسوب می‌شود، این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تاکید دارد و تلفیقی از موثرترین تکنیک‌های چندین رشته دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار