نخستین تونل شهری مازندران صبح امروز در میدان هلال احمر ساری بهره برداری شد.
کد خبر: ۷۱۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 08 February 2019

همزمان با هفتمین روز دهه فجر ، تونل شهید سید مصطفی علمدار به عنوان نخستین تونل شهری مازندران با هدف روان‌سازی ترافیک شهری در ساری بهره برداری شد.
این تونل ۳۲۰ متر طول ، ۵ متر ارتفاع و ۹ متر عرض دارد و انتقال حجم حدود ۲۰ درصد از ترافیک بلوار دفاع مقدس به سمت بلوار امام رضا از مزایای اجرای این طرح است.
نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم بهره برداری از این طرح با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رقم همه توطئه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب به ۴۰ سالگی رسید ، گفت: مسئولان مطالبات مردم را جدی‌تر پیگیری کنند.
آیت‌الله طبرسی افزود: انقلاب با همه سختی‌ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند اکنون به ۴۰ سالگی خود رسیده است و از ظرفیتی که انقلاب برای توسعه کشور ایجاد کرده باید نهایت استفاده را برد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه با دست خالی هم می‌توان کار انجام داد ، گفت: در شرایط بد اقتصادی ، چنین پروژه‌ای افتتاح شد تا دیگر شهر‌ها بدانند می‌توان با دست خالی و تلاش ، کار‌های مهم انجام داد.
شهردار ساری نیز در مراسم افتتاح این تونل ، یکی از مشکلات اساسی بیشتر شهر‌ها را معضل ترافیک دانست و گفت: با برنامه‌ریزی و کار و تلاش می‌توان این مشکلات را کاهش داد.
مهدی عبوری گفت: طرح جامع مطالعات ترافیکی در دستور کار قرار دارد و با عملیاتی شدن آن بخشی از ترافیک مرکز استان کاهش خواهد یافت.
وی ساخت پل بزرگ سه راه جویبار را نیز یکی دیگر از این طرح‌ها اعلام کرد و افزود: شهرداری ساری یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق تسویه برای توسعه شهر جذب کرد.
شهردار ساری گفت: با این اوراق ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی ارزش افزوده مالیاتی و بدهی پیمانکاران تا بهمن ۹۶ تسویه شده است و تا ۶ ماه نخست ۹۸ نیز همه دیون پیمانکاران پرداخت می‌شود.
عبوری با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات خزانه برای شهر ساری جذب شده است، گفت: ۵۰۰ طرح عمرانی و خدماتی در شهر ساری در دست اجرا است که پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری یکی از این پروژه‌ها است.
وی تقارن افتتاح تونل شهری شهید سیدمصطفی علمدار با سالگرد این شهید را اتفاق خوب برشمرد و ادامه داد: قرار بود این تونل روز پرستار افتتاح بشود که پاس زحمات همسر شهید این تونل امروز و همزمان با سالگرد شهادت شهید علمدار رقم خورده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار