با وجود این که کودکان تنها هنگام استفاده از تکنولوژی ساکت می‌نشینند، اما به دلیل آسیبی که این عادت به جسم و ذهن آن‌ها می‌زند، خانواده‌ها باید به دنبال راهی برای جبران آن باشند. برای این که کودکان به دلیل نشستن‌های زیاد دچار چاقی، بیماری یا حتی افسردگی نشوند، ورزش بهترین راه حل است.
کد خبر: ۷۱۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 08 February 2019

با وجود این که کودکان تنها هنگام استفاده از تکنولوژی ساکت می‌نشینند، اما به دلیل آسیبی که این عادت به جسم و ذهن آن‌ها می‌زند، خانواده‌ها باید به دنبال راهی برای جبران آن باشند. برای این که کودکان به دلیل نشستن‌های زیاد دچار چاقی، بیماری یا حتی افسردگی نشوند، ورزش بهترین راه حل است.

امروزه کودکان زمان زیادی را صرف نشستن پای تلویزیون یا استفاده از تبلت و موبایل می کنند. اگر چه استفاده از تکونولوژی برای کودکان بسیار جذاب است اما تماشای این عادت فرزندان برای پدر و مادرها هیچ لذتی ندارد. با وجود این که کودکان تنها هنگام استفاده از تکنولوژی ساکت می نشینند اما به دلیل آسیبی که این عادت به جسم و ذهن آنها می زند، خانواده ها باید به دنبال راهی برای جبران آن باشند. برای این که کودکان به دلیل نشستن های زیاد دچار چاقی، بیماری یا حتی افسردگی نشوند، ورزش بهترین راه حل است.

این که از کودکان بخواهید گوشی یا لپ تاپ خود را کنار بگذارد و ورزش کند، کار ساده ای نیست. به احتمال زیاد کودک شما برای بیرون رفتن از خانه و تحرک داشتن مقاومت می کند، از این رو باید به دنبال ورزشی باشید که مورد علاقه اوست. راه رفتن روی تردمیل و طناب زدن را فراموش کنید. در ادامه بهترین ورزش هایی را که می توانید به کودک تان پیشنهاد دهید، به شما معرفی می کنیم.

طناب کشی

بچه ها عاشق ورزش های رقابتی هستند. طناب کشی یکی از ورزش هایی ست که می تواند کودک تان را سر ذوق بیاورد. این ورزش ماهیچه های بدن کودک شما، به خصوص عضلات دو سر بازو و ماهیچه ساق پا را قوی می کند. این ورزش نه تنها روی اندام فرزند شما تاثیر مثبت دارد، بلکه همکاری در کار گروهی را نیز به او یاد می دهد. اگر می خواهید هیجان بیشتری به ماجرا دهید، پس از یک روز بارانی این برنامه را بچینید. بازی در زمین گلی نه تنها کودکان را به هیجان می آورد، بلکه ثابت شده که دارای زمین گلی دارای باکتری هایی با نام «Mycobacterium vaccae» ست که برای بدن مفید می باشد.

کاراته

یکی دیگر از ورزش های محبوب کودکان، کاراته است. این ورزش فواید زیادی دارد: اعتماد به نفس، انعطاف پذیری و تمرکز کودکان را بالا می برد. کاراته باعث می شود که کودک شما میان چشم و دست هایش هماهنگی ایجاد کند، تعادل داشته باشد و زیر فشار آرامش خود را حفظ کند... آیا از یک ورزش انتظاری بیش از این دارید؟ از آنجا که کودک شما تحت تاثیر تکنولوژی، تحرک زیادی ندارد، برای باز شدن ذهن و تقویت عضلات اش، این ورزش را به او پیشنهاد دهید.

صخره نوردی

صخره نوردی یکی از بهترین ورزش ها برای ساخت عضله است. تمام عضلات، از عضلات دست گرفته تا پا و... در این ورزش فعال خواهند شد. علاوه بر آن، مهارت استراتژیک کودک تان نیز به دلیل این که باید حرکات بعدی را پیش بینی و برای آنها برنامه ریزی کند، تقویت می شود. ثابت شده که صخره نوردی، تاثیر مثبتی روی افسردگی، عصبانیت و عزت نفس دارد.

شنا

شنا برای هر فردی در هر سن و سالی که هست، مناسب است. کودکان نیز از این قائده مستثنی نیستند. این ورزش آبی، انعطاف پذیری فرد را بالا برده و در ساخت ماهیچه موثر است. کودکان نیز از این که در استخر بازی کنند، لذت می برند. تحقیقات نشان داده که شناگران 50% کمتر از افراد دیگر در خطر ابتلا به مرگ هستند. بنابراین اگر می خواهید که فرزندتان طول عمر بیشتری داشته باشد، از همین ابتدا او را در کلاس های شنا ثبت نام کنید.

ژیمناستیک

ژیمناستیک یکی از سازگارترین ورزش ها برای کودکان است. انعطاف پذیری، هماهنگی، عملکرد شناختی، کنترل اندام ها و... از فواید این ورزش به شما می آیند. از آنجا که کودکان این ورزش را گروهی انجام می دهند، احساس کسالت یا خستگی نمی کنند. شما نمی خواهید که از فرزندان یک ورزشکار حرفه ای بسازید، اما می توانید در این سن بدن او را برای ورزش های دیگر در آینده آماده کنید.

تنیس

تنیس ورزشی ست که اعتماد به نفس فرزند شما را بالا می برد و کار تیمی و رقابتی را به او می آموزد. علاوه بر آن مهارت استراتژیک او نیز تقویت می شود. هماهنگی دست ها و چشم ها، انعطاف پذیری، کنترل اندام ها و تعادل از مهارت هایی ست که کودک شما با یادگیری تنیس می آموزد. تنیس ورزشی ست که کودک شما می تواند تا آخر عمر آن را به عنوان ورزش تخصصی خود ادامه دهد.

فوتبال

فوتبال ورزشی ست که برای سلامت قلب و عروق کودک شما مناسب می باشد و در عین حال انعطاف پذیری بدن او را بالا می برد. مهمتر از همه اینها، کار گروهی را به او می آموزد. کودکانی که زمان زیادی را در خانه و پای گوشی هایشان می گذرانند، دچار کمبود ویتامین دی و نزدیک بینی می شوند. از آنجا که فوتبال یک ورزش فضای باز است، کودک شما از ابتلا به این مشکلات نیز در امان خواهد بود.

برترین ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار