رئیس کل دادگستری مازندران گفت: اگر معادن در زمان مشخص مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی را رفع نکنند، بدون تعارف آنها را پلمب خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۱۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸ 08 February 2019

 حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد، در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه دادگستری سوادکوه با مشکل کمبود فضای اداری مواجه بوده، ساختمان الحاقی جدید را تا چندین سال آینده پاسخگو دانست و افزود: در ساخت این بنا تمام استاندارها رعایت و برای معلولان و سالمندان نیز آسانسور با وجود عدم پیش‌بینی اولیه، درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این ساختمان کمتر از یک سال و در بیش از یک هزار و 100 متر ساخته شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده، ساخت بنا پیش از گرانی بوده و به همین دلیل برای هر متر آن کمتر از یک میلیون تومان و سرجمع 960 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس دادگستری استان مازندران جرایم شهرستان سوادکوه را به نسبت دیگر شهرستان‌های استان کمتر عنوان کرد و با بیان اینکه شهرستان سوادکوه به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی دارای کمترین میزان جرایم در استان است، افزود: همکاران ما نیز بسیار فعال و پاسخگو هستند.

تقوی‌فرد در رابطه با برخورد دستگاه قضا با تغییر کاربری‌ها گفت: در صورت اطلاع فوری آن را برخواهیم گرداند و هیچ کسی اجازه تغییر کاربری ندارد و واقعا هم از دستگاه قضا می‌ترسند مگر اینکه مدیران اجرای پنهانی کاری انجام دهند و البته ما نیز در صورت اطلاع رای کمیسیون‌ها را نیز برخواهیم گرداند.

وی با بیان اینکه زبان مردم برای مردم هزینه‌آور شده است، بیشترین فراوانی جرم در استان را توهین و اهانت برشمرد و گفت: بیشترین جرم نه در رابطه با مسائل مالی و حتی عدم تعهدات و فرار دین بلکه در توهین و اهانت است و مردم باید توجه بیشتری داشته باشند تا چنین هزینه‌ای را برای فرهنگ اشتباه و یا بی‌فرهنگی ندهند.

رئیس دادگستری استان مازندران در رابطه با تخلفات زیست‌محیطی معادن سوادکوه و پلمب آنها، با بیان اینکه جدیدا نظارت ویژه‌ای بر این معادن حاکم شده، از زمان‌بندی تخلفات خبر داد و گفت: این زمان‌بندی به این دلیل است تا هم زمینه اشتغال از میان نرود و هم معادن فرصت رفع تخلف داشته باشند اما اگر معادن در زمان معین مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی را رفع نکنند، بدون تعارف آنها را پلمب خواهیم کرد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار