مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: 126 سازه دریایی غیرمجاز در طول نوار ساحلی استان تخریب شدند.
کد خبر: ۷۱۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 07 February 2019

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: 126 سازه دریایی غیرمجاز در طول نوار ساحلی استان تخریب شدند.
فارس از شهرستان نوشهر، محمدتقی انزان‌پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر با خبرنگاران به دستاوردهای چهل ساله اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران پرداخت و اظهار کرد: فعالیت تجاری بندر نوشهر تا قبل از انقلاب اسلامی بسیار کم بوده است ولی پس از انقلاب اسلامی اسکله‌های تجاری بندر نوشهر از چهار پست به ۱۱ اسکله افزایش یافته است.

وی افزود: پس از انقلاب تعداد 3 بندر فعال نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار در مازندران داریم که ظرفیت این بنادر از 4 پست به 28 پست اسکله تجاری افزایش یافت و در این بین بندر نوشهر سالانه 4.5 میلیون تن، امیرآباد 7.5 میلیون تن و فریدونکنار 1.5 میلیون تن ظرفیت اسمی دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: پسکرانه‌های بنادر مازندران نیز از 17 هکتار قبل از انقلاب به 1300 هکتار افزایش یافت و این حجم سرمایه‌گذاری دولت جمهوری اسلامی برای توسعه مازندران در حوزه بنادر بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه در بنادر مازندران تعداد 3 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال دارند، عنوان کرد: تعداد شناورهای خدماتی تا قبل از انقلاب اسلامی 2 فروند بود که اکنون به 20 فروند و مساحت بندر نوشهر نیز از ۱۸ هکتار به ۴۵ هکتار افزایش یافت.

انزان‌پور با اشاره به احداث انبارهای روباز و سرپوشیده، مخازن و تجهیزات بر اساس آورده‌های غیردولتی در بندر نوشهر بوده است که در قالب سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید به طوری که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بندر نوشهر از کل پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در شهرستان نوشهر بیشتر است.

وی اظهار کرد: عملیات احداث پروژه سایت کانتینر یخچالی حمل و نقل دریایی با هزینه 96 میلیارد ریال در آینده نزدیک در ضلع جنوبی بندر نوشهر آغاز خواهد شد و پروژه بعدی ما که یک‌سال به طول انجامید بحث راه‌اندازی ترمینال مسافری که همه این پروژه‌ها در اسفند امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

انزان‌پور ادامه داد: تجهیز بندر به یک فروند شناور تجسس و نجات دریایی و ساخت اسکله مخصوص، ساخت و راه‌اندازی برج کنترل ترافیک، تجهیز بندر نوشهر به جرثقیل‌های موبایل ساحلی و مرکز مخابرات دریایی و شناورها به سیستم AIS، ساخت و راه‌اندازی بندر فریدونکنار با ظرفیت ۶۸ هکتار با تخلیه و بارگیری دو میلیون تن کالا از طریق این بندر، تجهیز بندر فریدونکنار، ساخت و راه‌اندازی بندر امیرآباد و تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی و... از دیگر عملکردهای اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران بوده است.

وی با بیان ۵۷ سازه غیرمجاز در سواحل مازندران با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های ذیربط قلع و قمع شد و در سال 98 نیز با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل مازندران برخورد خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون 330 پرونده مفتوح از رامسر تا فرح‌آباد ساری در مراجع قضایی مطرح کردیم و در این‌باره 126 سازه دریایی غیرمجاز در طول نوار ساحلی استان مازندران تخریب شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ارزش افزوده تولیدات را از مزایای منطقه ویژه اقتصادی دانست و افزود: معافیت از حقوق و عوارض گمرکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی و ساختار این منطقه برای فرآوری کالا مناسب است.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد در مازندران وجود دارد و در قانون منعی برای این موضوع دیده نمی‌شود ولی برخی از قانون منطقه آزاد اطلاع دقیقی ندارند و فقط خودروهای لوکس خارجی را در نظرشان می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار