از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌ا... روحانی از سال 1390 تاکنون بیش از 29 هزار بیمار مورد آنژیوگرافی و 8000 بیمار مورد بالون آنژوپلاستی و استنت گذاری و نزدیک به 5000 مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان قرار گرفته اند.
کد خبر: ۷۱۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 02 February 2019

به گزارش تابناک مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و رییس بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی بیمارستان روحانی (ر ه) از نجات جان حدود 700 بیمار سکته حاد قلبی با اجرای طرح 247 از سال 94 تاکنون خبر داد.
اظهار داشت: امروزه بیماری‌های قلبی شیوع فزاینده‌ای داشته و سنین پایین‌تری از مردم را مبتلا کرده است، این بیماری که در گذشته مختص افراد دهه‌های شش و هفت بوده، امروزه افراد دهه‌های سوم و چهارم را هم درگیر کرده که بسیار نگران‌کننده است.
بر اساس این گزارش،  دکتر سید فرزاد جلالی با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، بیان داشت: کنترل قند، کنترل فشار خون، عدم مصرف دخانیات، کم‌ کردن استرس و تغذیه مناسب و عدم استفاده از غذاهای آماده مهم‌ترین عوامل پیشگیری است.

 

انجام بیش از 42 هزار آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب در بابل
 

رییس بخش آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی بیمارستان روحانی اظهار داشت: درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس به ویژه در زمان فعالیت، تپش قلب، حملات کاهش هوشیاری و غش را عمده‌ترین نشانه‌های بیماری قلبی در افراد برشمرد.
دکتر جلالی تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌ا... روحانی از سال 1390 تاکنون بیش از 29 هزار بیمار مورد آنژیوگرافی و 8000 بیمار مورد بالون آنژوپلاستی و استنت گذاری و نزدیک به 5000 مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان قرار گرفته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و نیز کشور ما بوده است گفت: این بیماری‌ها طیف وسیعی دارند که سکته حاد قلبی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین آنها است که به دنبال انسداد در یکی از رگ‌های مشروب‌کننده عضله قلب رخ می‌دهد و این بیماری با توجه به عوارضی که دارد، می‌تواند منجر به مرگ بیمار و یا نارسایی شدید قلب شود؛ بنابراین تشخیص و درمان سریع این بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و با توجه به اهیمت سکته حاد قلبی ، اجرای طرح "247" ویژه ارایه خدمات درمانی به بیماران قلبی دچار سکته‌های حاد قلبی در این بیمارستان از مهرماه 1394 در این بیمارستان شروع شده است و تاکنون جدود 700 بیمار از خدمات این طرح بهره مند شدند.
این بیماران افرادی بوده اند که در کمتر از دوساعت از حمله قلبی شان به این مرکز گذشته و با انجام فوری آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی اولیه ( Primg PCI ) از سکته قلبی آنها جلوگیری شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این‌که طرح "247" بیانگر ارایه خدمات در 24 ساعت شبانه‌روز و در 7 روز هفته توسط مختصصان مقیم بیمارستان است، اظهار کرد: بر اساس این طرح، بیمار در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانس بیمارستان به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام کارهای تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن رگ مسدود شده باز می‌شود. بدین ترتیب جریان خون به عضله قلب مجددا برقرار و حیات مجدد به قلب و بیمار بازگردانده می‌شود.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه طرح عظیم تحول نظام سلامت موجب مراجعه و پیگیری بیماران بیشتری به این مرکز شده است گفت: این طرح باعث شده است پرداختی از جیب مردم برای دریافت تمامی خدمات بیمارستان از جمله خدمات قلبی به شکل چشمگیری کاهش داشته باشد.
وی ادامه داد: فواید حاصل از طرح تحول نظام سلامت و حضور پزشکان با تجربه و همچنین امکانات موجود باعث شده است تا بیش از 95 درصد بیماران از مراجعه به تهران و شهرهای بزرگ بی‌نیاز شوند و در همین بیمارستان از این خدمات بهره مند گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار