پیش بینی بارش برف و باران ۴ روزه در ۲۴ استان/کاهش ۸ درجه‌ای دما
اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی مازندران هفته آینده را پیش بینی کرد . از فردا 13 بهمن با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به‌ تدریج افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، غرب پیش بینی شده. از بعدازظهر روز شنبه با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران و برف به همراه کاهش دما در سواحل دریای خزر آغاز می شود.
کد خبر: ۷۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 01 February 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی مازندران هفته آینده را پیش بینی کرد . بر اساس این گزارش،  سازمان هواشناسی از بارش برف، باران، وزش باد و کولاک برف از شنبه تا سه شنبه هفته آینده در ۲۴ استان کشور خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی سه شنبه ۱۶ بهمن از کشور خارج می‌شود.

از فردا 13 بهمن با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به‌ تدریج افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، غرب پیش بینی شده. از بعدازظهر روز شنبه با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران و برف به همراه کاهش دما در سواحل دریای خزر آغاز می شود.

پیش بینی وضع هوای مازندران در هفته آینده+میزان دمای شهرهای کشور
 بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی آسمان مازندران امروز صاف تا نیمه ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
بسطامی افزود: وضعیت جوی استان روز یکشنبه ۱۴ بهمن در مناطق ساحلی و جلگه‌ای ابری همراه با بارش باران، وزش باد گاهی نسبتا شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی ابری و مه آلود با بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.
پیش بینی وضع هوای مازندران در هفته آینده
 

از روز یکشنبه گستره فعالیت این سامانه مناطق مرکز، شمال شرق و شرق را در برخواهد گرفت. از سوی دیگر با ورود سامانه بارشی از جنوب در روزهای شنبه تا سه شنبه برای مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید، کاهش دما در مناطق مستعد تگرگ و در مناطق کوهستانی جنوب شرق بارش برف پیش بینی می شود.

این ناپایداری ها تا پایان وقت روز سه شنبه 16 بهمن در کشور ماندگار بوده و به تدریج فعالیت آن از سمت شرق کشور به پایان می رسد. این سامانه با کاهش دما بین 5 تا 8 درجه همراه بوده و بر این اساس وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می شود؛

شنبه 97/11/13: بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان شرقی و غربی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد در جنوب شرق سیستان و بلوچستان.

یکشنبه 97/11/14: بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، قم، اصفهان، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان. رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، سواحل و جزایر شرق و مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر آن، دریای عمان و سواحل آن.

دوشنبه 97/11/15: بارش برف و باران و وزش باد در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، خراسان جنوبی. رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در نیمه شرقی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و جزایر آن، دریای عمان و سواحل آن.

سازمان هواشناسی اعلام کرده به دلیل بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید روی خواهد داد از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.

در ضمن سامانه بارشی و سرد روز دوشنبه نیز در استان فعال خواهد بود، آسمان استان روز‌های سه شنبه، چهارشنبه ۱۶، ۱۷ بهمن ماه نیمه ابری تا ابری بتدریج صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار