رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل چالش وحدت رویه مابین امور اراضی، منابع طبیعی و محاکم قضائی اکنون برخورد با خاطیان در حوزه حفظ اراضی کمی سخت شده است،
کد خبر: ۷۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 28 January 2019

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل چالش وحدت رویه مابین امور اراضی، منابع طبیعی و محاکم قضائی اکنون برخورد با خاطیان در حوزه حفظ اراضی کمی سخت شده است،

 عزیزالله شهیدی فر در کارگاه آموزشی حفظ و کاربری اراضی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، تصریح کرد: مازندران با دارا بودن خاک و جنگل‌های نادر تنها ۱.۳ درصد از خاک ایران را در اختیار دارد و این منبع ارزشمند باید به هر طریقی حفظ و حراست شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سهم مازندران از ۱۸.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تنها ۲.۵ درصد است، یادآور شد: این در حالی است که با همین اراضی کم ۷۷ نوع محصول در خاک مازندران تولید می‌شود.

شهیدی فر با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی و گیاهی در مازندران خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۶۰ هزار تن کیوی، مرکبات و نارنگی به کشورهای دیگر صادر شده که از این مقدار حدود ۶۰ هزار تن پرتقال و نارنگی ۱۰۰ درصد تولید مازندران بوده و از ۱۰۰ هزار تن کیوی صادر شده ۷۰ هزارتن متعلق به استان ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید به کشاورزی در مازندران جدی نگاه شود، گفت: بدون نگاه توسعه‌ای به کشاورزی، گردشگری در مازندران معنا ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر در روز در بخش سورتینگ و بسته بندی و برداشت مرکبات در استان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین اندکی در اختیار مازندران قرار دارد اما از لحاظ تولید محصول رتبه اول تا سوم را داریم و اشتغالزایی این حوزه در اقتصاد مازندران نقش تعیین کننده‌ای دارد.

شهیدی فر در ادامه افزود: سازمان امور اراضی تاکنون از بیش از ۲۳ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی جلوگیری کرده و همچنین در این مدت ۷۵۰۰ بنای غیرمجاز را نیز تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۱۷۰ هکتار زمین با همکاری منابع طبیعی برای پروژه‌های تولیدی و ایجاد اشتغال واگذار شده است، تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر بزرگ‌ترین اتفاق برای حفظ اراضی در سال‌های اخیر بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار