سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از راه‌اندازی دهکده گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 24 January 2019

شکرالله سلمان‌زاده، سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: شاید مهم‌ترین اتفاق شکل‌گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل نظام شبکه سلامت بوده تا ارائه مراقبت‌های ارائه سلامت به دورترین نقاط کشور فرستاده شود، در سال‌های ابتدایی انقلاب، علت اصلی مرگ و میر بیماری‌های واگیر بود که به کمک نظام شبکه سلامت این بیماری‌ها ریشه‌کن شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بعد از گذشت 3دهه در حل حاضر دچار گذار اپیدمیولوژیک و شیفت جمعیت شده‌ایم، افزود: در حال حاضر 20درصد جمعیت در روستا و 80درصد در شهرها ساکن هستند.

وی بیان کرد: اتفاق مهم سال‌های اخیر در حوزه سلامت شکل‌گیری طرح تحول نظام سلامت بوده است که دستاوردها و تحولات بسیار خوبی را هم در حوزه بهداشت و هم درمان ایجاد کرده است.

سلمان‌زاده گفت: در حوزه درمان اقداماتی همچون ارتقا هتلینگ، بازسازی بخش‌های فرسوده، راه‌اندازی بخش‌های جدید، افتتاح اورژانس‌ها، احداث درمانگاه‌های تخصصی، راه‌اندازی بلوک‌های پیشرفته زایمان، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، کمک به ماندگاری پزشکان متخصص در منطقه و راه‎‌اندازی بخش‌های سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی اجرایی شده است.

وی به برخی اقدامات صورت‌گرفته‌ در حوزه بهداشت بعد از اجرایی شدن طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت حاشیه شهرها، مراقبت‌های سلامت در شهرها، ارائه بسته‌های خدماتی سلامت در رده‌های سنی مختلف و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمام افراد جامعه از جمله این دستاوردها بوده است.

افتتاح دهکده گردشگری سلامت

وی از افتتاح دهکده گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند گفت و افزود: در این دهکده خدمات سلامت به تمامی شهروندان و گردشگران ارائه خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: ما عقیده داریم زمانی که گردشگر وارد منطقه می‌شود تمامی حوزه‌های منطقه توسعه پیدا می‌کند.

وی گفت: در دهکده گردشگری سلامت مجموعه خدمات درمانگاهی تخصصی، فوق تخصصی، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و آزمایشگاهی ارائه خواهد شد که در صورت اینکه همکاری لازم با ما صورت بگیرد احتمال بهره‌برداری از آن تا پایان سال‌جاری ممکن است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به پایش مستمر آب در شهرها و روستاهای منطقه عنوان کرد: موارد نامطلوب به سرعت گزارش می‌شود و این موضوع تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد، در بحث آب اگر در جایی مشکل حادی به‌وجود بیاید به سرعت مداخله می‌کنیم تا مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی گفت: حتی یک درصد آلودگی میکروبی آب برای ما قابل قبول نیست و ظاهر و طعم آب نیز باید مناسب باشد و ایمان داشته باشید در این خصوص هیچ سهل‌انگاری از سوی حوزه سلامت صورت نگرفته است.

سلمان‌زاده در ادامه بیان کرد: مرکز تخصصی قلب خرمشهر یکی از مراکز منحصر به فرد خواهد بود که نمونه آن در استان خوزستان وجود ندارد، زمانی که من فعالیتم را در دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز کردم این پروژه متوقف شده بود و بعد از برگزاری جلساتی با منطقه آزاد اروند که جا دارد از همراهی و همکاری ایشان نهایت قدردانی را داشته باشم، با تعویض مشاور کار از سرگرفته شد و امیدوار هستیم که در صورت همکاری لازم در اواخر نیمه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار