فرماندار شهرستان شوشتر گفت: به مدت دو تا سه روز به مدیریت شرکت نئوپان کارون شوشتر مهلت دادیم مشکل کارگران را حل کند در غیر این صورت برخوردهای قانونی و قضایی خود را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۷۰۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 24 January 2019

حسین پنبه‌دانه پور در رابطه با تجمع کارگران اخراج شده شرکت نئوپان کارون مقابل فرمانداری شوشتر اظهار کرد: به‌منظور حل این مشکل هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت را به فرمانداری دعوت کردیم؛ ظاهراً عادت هرساله این شرکت است که اقدام به تعدیل کارکنان خود می‌کند.

وی افزود: امسال شرکت نئوپان کارون پس از گذاشتن در مزایده از طرف بنیاد مستضعفان به یک شرکت خصوصی واگذار شد.

فرماندار شهرستان شوش هرسال بابیان اینکه شرکت نئوپان به دلیل اتمام مواد اولیه خود با کارکنان خداحافظی می‌کند، گفت: از آنجایی مواد اولیه نئوپان از باگاس شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون تأمین می‌شود، شرکت نیشکر امسال به دلیل باراندگی‌های زیاد موفق به تولید باگاس نشد.

پنبه‌دانه پور بابیان اینکه سرمایه‌گذار در حل امور داخلی شرکت مانده است، عنوان کرد: به مدت دو تا سه روزبه مدیریت شرکت مهلت دادیم مشکل کارگران را حل کند در غیر این صورت برخوردهای قانونی و قضایی خود را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد هم سرمایه‌گذار و واگذارکننده (بنیاد مستضعفان) نتوانند به تعهدات خود عمل کنند که در این شرایط مجبور می‌شویم شرکت را به بنیاد برگردانیم.

پنبه‌دانه پور با تأکید بر اینکه پرداخت حقوق معوق کارکنان از اولویت‌های ما است تا کارکنان شب عیدی دچار مشکل نشوند، گفت: در خصوص پرداخت قبوض برق و گاز نیز به شرکت مهلت دادیم تا چرخ تولید آن راه بیفتد.

در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه قانون اجازه بازگشت به بنیاد را می‌دهد، گفت: این پیشنهاد را به استان دادیم و استان در این رابطه تصمیم خواهد گرفت.

شرکت نئوپان کارون شوشتر اولین تولیدکننده نئوپان از باگاس در کشور است که در حال حاضر تعداد 75 نفر پرسنل دارد.

 

منبع: فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار