جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به انهدام 2 باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته ، گفت: 160 متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۰۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 23 January 2019

 حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگویی، هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل‌گرایی، مصرف‌زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته خبر داد .

وی با اشاره به انهدام 2 باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته ، اظهار کرد: 160 متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف 22 دستگاه لوازم برقی ، 29 هزار لیتر سوخت ، 23 تن برنج، 5000 لیتر گلاب و 23 تن کود شیمیایی قاچاق در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح‌ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور 18 هزار نخ سیگار خارجی، 14 هزارو 900 عدد انواع دارو و 2هزارو 743 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد .

مفخمی کشف 100 کیلو ماهی استخوانی و 24 کیلو خاویار ، 5 تن عدس، 97 تن چوب جنگلی و 2 تن ذغال قاچاق را از دیگر موفقیت‌های این طرح برشمرد.

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر 39 میلیارد و 892 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی است، خاطرنشان کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

مفخمی در پایان با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالااقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار