مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در پرداخت کارانه پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاخیر هفت ماهه مواجه هستیم.
کد خبر: ۷۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 23 January 2019

علی آزادیان در گفت و گو یی، اظهار کرد: تعداد پرستاران این دانشگاه علوم پزشکی در استان را در قسمت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها حدود 5 هزار و 400 پرستار در حال خدمت رسانی عنوان کرد.

وی در خصوص کمبود پرستار، گفت: به ازای هر تخت بیمارستان حدود 1.2 شاخصه پرستاران است که انتظار به 1.5 است در واقع حدود 800 تا 1000 نفر کمبود پرستار در استان مواجه هستیم.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به چارت تشکیلاتی دانشگاه، بیان کرد: مازندران بعنوان یک استان مسافرخیز این تعداد پرستار برای بیمارستان‌ها ، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی کافی نیست و این تعداد برای قبل پیک سفرهاست.

آزادیان در خصوص شیفت‌های پرستاران، تصریح کرد: شیفت های پرستاری با توجه به نیاز بیمارستان با درخواست و توان خود پرسنل انجام می‌شود حداکثر 12 ساعت است.

وی ادامه داد: تعدد شیفت‌ها زیاد است اما 12 ساعت به بالا چون از ارتقاء بهره‌وری استفاده می‌کنند از نظر قانونی ممنوع و در استان وجود ندارد.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص جذب پرستار؛ گفت : درخواست جذب پرستار به دانشگاه ارائه دادیم از سال 94 تا 96 آزمون استخدام برگزار و به ازای هر سال حدود 250 پرستار جذب شدند.

آزادیان بیان کرد: وضعیت نسبت به گذشته بهتر اما کافی نیست.

وی درباره تعداد و حق و حقوق پرستارهای شرکتی، تصریح کرد : حدود 700 هزار پرستار شرکتی در بیمارستان‌های استان خدمت‌رسانی می‌کنند حق و حقوق آنها از وزارت خانه سالانه مشخص و پرداخت می‌شود.

این مسئول در مورد تاخیر پرداختی حقوق پرسنل پرستاری، اظهار کرد : تاخیر در حقوق پرستاران شرکتی‌ها نداریم شاید بدلیل مسائل اداری چند روز وقفه بیفتد اما پرداخت می‌شود.

آزادیان ادامه داد: در پرداخت عملکردی یک تاخیر 8 ماه داریم اما با مدیریت جدید هر 7 ماه یک مورد عملکردی پرداختی داریم.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص دوره آموزشی، گفت : در دوره آموزشی دانشکده ها فعال هستند همچنین در دوره کارشناسی ارشد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بدنبال مجوز آموزش دکتری پرستاری هستیم که هنوز موفق نشدیم.

آزادیان در خصوص کمبود پرستار آقا، افزود: با توجه به اورژانس 115 فعال در استان و پیش بیمارستانی عقب نباشند اکثر پرستارهای آقا به این سمت سوق پیدا می کنند و در بیمارستان ها محدود هستند.

وی شاخص نیروهای مرد در بیمارستان ها را 13 درصد عنوان کرد اما قاعده کار 50 درصد باید باشند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار