فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اقتصاد این شهرستان به کارخانه های نساجی وابسته بود،گفت: با خارج شدن این کارخانه از چرخه اقتصادی در پس از انقلاب با ساماندهی حوزه اشتغال، قائمشهر توانست به عنوان پایلوت کشت لیمو ترش مازندران مطرح شود.
کد خبر: ۷۰۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 22 January 2019

فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اقتصاد این شهرستان به کارخانه های نساجی وابسته بود،گفت: با خارج شدن این کارخانه از چرخه اقتصادی در پس از انقلاب با ساماندهی حوزه اشتغال، قائمشهر توانست به عنوان پایلوت کشت لیمو ترش مازندران مطرح شود.

مهدی محمدی فرماندار قائمشهردر گفت و گو با ایسنا مازندران، در مورد اثرگذارترین تصمیمی که در 40 سال پس از انقلاب تاکنون در این شهرستان گرفته شد و اثرات آن گفت: پس از خارج شدن از چرخه اقتصادی کارخانه های نساجی بهترین تصمیمی که می شد گرفت در حوزه اشتغال این شهرستان بوده که با سازماندهی های انجام شده این کاستی ها به گونه ای جبران شد.

وی افزود: به طوری که کشت لیمو ترش به عنوان پایلوت در استان مازندران در شهرستان قائمشهر انجام شد که بسیار موفقیت آمیز بود و همچنین تولید نیشکر و صادرات آن در اراضی شیب دار و کم بازده و پرورش کرم ابریشم برای این شهرستان توفیقات خوبی را به همراه داشت و توانست تا حدودی مشکلات جوانان این شهرستان را در حوزه اشتغال مرتفع کند.

فرماندار قائمشهر تصریح کرد: همچنین تصمیم گیری در حوزه درمان نیز یکی از اتفاقات مهمی بود که شهرستان رخ داد، به طوری که بیمارستان منطقه ای ولیعصر ۴ استان را تحت پوشش خود قرار می دهد و در این راستا تجهیز مرکز جراحی قلب کشور در این بیمارستان تصمیم جدی و بسیار مهمی بود که برای شهرستان رقم خورد که به 4 استان همجوار و سایر استانها نیز خدمات رسانی می کند.

محمدی همچنین صعود نساجی را به لیگ برتر که از رخداد های بسیار مهم و خوشایند عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بدترین تصمیم که برای شهرستان گرفته شد، سخن گفت و افزود: واگذاری کارخانه های نساجی از بدترین اقدامات ممکن طی سال های اخیر بود و از آنجایی که شهرستان قائمشهر به عنوان قطب نساجی مازندران شناخته می شده پس از رکود اقتصادی کارخانه ها ضربه اقتصادی بزرگی به این شهرستان وارد گردید.

فرمانداری قائمشهر در مورد جایگاه این شهرستان پس از انقلاب نیز خاطرنشان کرد: جایگاه شهرستان قائمشهر در بخشی مطلوب و در بخش دیگری نامطلوب بوده است.

محمدی افزود: بخش نامطلوب جایگاه شهرستان قائمشهر در مورد شرایط اقتصادی آن بوده که وضعیت معیشت مردم شهر را تضعیف کرد و بخش مطلوب آن حوزه اتباع این شهرستان است که با وجود حضوراقوام مختلف شامل بجنوردی ها، فیروزکوه و شهمیرزادی، ترک، لر، و کرد تمام اقوام به رغم همه تفاوت هایی که وجود دارد در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند که نشان از انسجام مردم علی‌رغم قومیت های مختلف دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار