در این فصل پرندگان شهرمان نیازمند سرپناهی گرم و غذایی مناسب برای ادامه حیات هستند. افرادی طبیعت‌دوست از روی مهر و محبت با ایجاد پناهگاه، قرار دادن دانه و غذا به یاری آنان می‌شتابند، و اقدام در حفاظت از حیات‌وحش علاوه بر اینکه به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تنوع زیستی کمک می‌کند، ارزش اخلاقی و اجر اخروی نیز دارد و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم،
کد خبر: ۷۰۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 18 January 2019

به گزارش تابناک مازندران، با عنایت به بارش سنگین برف و کاهش نسبی هوا در ارتفاعات و دامنه‌های جنگلی شهرستان که می‌تواند باعث حرکت حیات‌وحش مخصوصا علف‌خواران به سمت دامنه‌ها و ارتفاعات پایین و در مجاورت مناطق مسکونی روستایی و حاشیه جاده‌های جنگلی شود، بسیاری از روستانشینان عزیز به این وحوش پناه می‌دهند که مبادا بر اثر کمبود غذا و گرسنگی از بین بروند و برخی از سودجویان نیز دست به اسلحه می‌برند.

بر اساس این گزارش ، از مهم‌ترین گونه‌های شاخص جانوری این شهرستان پلنگ ، خرس قهوه‌ای ، گرگ ، روباه ، گورکن ، سنجاب جنگلی ، خرگوش ، گراز ، تشی ، شوکا و مرال می‌باشند.
همچنین برای شماری از گونه‌های جانوری به ویژه پرندگان همانند قرقاول ، گنجشک و تیکا و ... مخاطراتی را به همراه دارد که از جمله آنها می‌توان نایاب شدن مواد غذایی را عنوان کرد.

در این فصل پرندگان شهرمان نیازمند سرپناهی گرم و غذایی مناسب برای ادامه حیات هستند. افرادی طبیعت‌دوست از روی مهر و محبت با ایجاد پناهگاه، قرار دادن دانه و غذا به یاری آنان می‌شتابند، و اقدام در حفاظت از حیات‌وحش علاوه بر اینکه به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تنوع زیستی کمک می‌کند، ارزش اخلاقی و اجر اخروی نیز دارد و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم، لذا اداره حفاظت محیط‌زیست نکا از عموم مردم ارزشمند علاقمند به محیط زیست می‌خواهد؛
در صورت مشاهده حیوانات که به محدوده شهر و روستاها گسیل شده‌اند، مکان آنها را به نزدیکترین محیط‌بانی های این شهرستان، گزارش دهند و یا در صورت مشاهده هرگونه اقدام به شکار غیرمجاز ، مراتب را با شماره 09112571883 به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا اطلاع دهند.

خبر: الهام زارعی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار