استاندار مازندران با اعلام این که از ظرفیت های اقتصادی استان درست بهره برداری نمی شود، گفت: مثلا ما در تولید صنایع دستی ظرفیت های بالایی داریم، ولی در بازار فروش با خلاهایی مواجه هستیم .
کد خبر: ۷۰۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷ 17 January 2019

ایرنا، احمد حسین زادگان پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره گل نرگس در جویبار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حالی که مراکز و آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان آموزش های لازم را برای تولید صنایع دستی به کارآموزان ارائه می کند، اما تولیدات این آموزش دیده ها به خاطر نبود بازار عرضه تبدیل به سود نمی شود.
وی مشکل ظرفیت های دیگر بخش های اقتصادی مازندران را هم عمدتا مربوط به بازار فروش محصولات دانست و با تاکید بر ضرورت پیدا کردن راه حل مناسب در این زمینه، گفت: یکی از زمینه ها برای حل این مشکل برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههاست.
استاندار مازندران برپایی جشنواره گل نرگس برای نخستین بار در جویبار را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد که برای معرفی تولیدات بخش های مختلف استان باید از این راهکار هم بهره گرفت.
وی با پیشنهاد این که برگزاری جشنواره های معرفی تولیدات و توانمندی ها به یک مرحله در سال متوقف نماند، تاکید کرد: می توان جشنواره ها و نمایشگاهها را در طول سال تکرار کرد تا مصرف کنندگان به صورت مستقیم با تولید کنندگان ارتباط بگیرند.
حسین زادگان کم توجهی به تبلیغات و ذائقه مصرف کنندگان را یک اشکال عمومی در بخش تولیدی کشور دانست و بر ضرورت رفع این مشکل بویژه از سوی تولید کنندگان تاکید کرد.
حسین زادگان بر ضرورت برند سازی محصولات تولیدی استان هم برای مشتری یابی بهتر تاکید کرد و گفت: گل نرگس باید به برند شهرستان جویبار تبدیل شود و باید به دنبال جذب سرمایه گذارانی باشیم تا زنجیره تولید را در این زمینه راه اندازی و تکمیل کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران نبود صنایع تبدیلی را از مشکلات بخش کشاورزی استان برشمرد و افزود: این معضل نه تنها سبب از بین رفتن بخشی از ظرفیت های تولیدی استان و ارزش افزوده محصولات می شود، بلکه استان را از ظرفیت اشتغال آفرینی فراوانش هم بی نصیب می کند.
حسین زادگان برقراری ارتباط میان بخش کشاورزی و گردشگری را در مازندران ضروری دانست و گفت: تولید محصولاتی مانند گل نرگس در مازندران ظرفیت مناسبی برای وصل شدن به حلقه گردشگری است و باید نخبگان هر دو بخش کشاورزی و گردشگری با همکاری دستگاههای ذیربط در این زمینه چاره اندیشی کنند.
وی افزود: اگر بتوانیم چنین ارتباطی را برقرار کنیم، نیازی به گردشگر خارجی در مازندران نداریم و می توانیم گردشگر داخلی فراتر از آنچه که اکنون در استان داریم، جذب و در واقع گردشگری استان را به یک بخش پویا و ثروت ساز تبدیل کنیم و به مشکل اشتغال هم پایان دهیم.
همچنین با حضور استاندار مازندران از تمبر یادبود نخستین جشنواره گل نرگس رونمایی شد.
استاندار مازندران پیش از حضور در مراسم اختتامیه جشنواره گل نرگس، از غرفه های نمایشگاه جنبی این جشنواره که در میدان میوه و تره بار جویبار برپا شد، بازدید کرد.
نمایشگاه جشنواره گل نرگس مازندران از سه شنبه گذشته با 65 غرفه آغاز به کار کرد و تا فردا جمعه 28 دی ماه ادامه دارد.
مازندران 50 هکتار نرگسزار دارد که 30 هکتار را کشاورزان جویباری در اختیار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار