مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکنون بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف توسط خیرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دست اجراست.
کد خبر: ۷۰۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 16 January 2019

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکنون بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف توسط خیرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دست اجراست.

 جمشید اسماعیلی در جلسه هم اندیشی طرح احداث پردیس مرکز آموزش عالی کاشمر که در محل این مرکز برگزار شد، عنوان کرد: برای بهره‌برداری از ساختمان مرکز آموزش عالی کاشمر نیازمند همراهی و کمک تمام مسئولان شهرستان هستیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر استفاده از توان خیرین در بخش‌های آموزش عالی تاکید کرد و گفت: حدود ۲۰۰ پروژه توسط خیرین در دانشگاه‌ها در حال احداث است؛ خیرین بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در دانشگاه‌های شهرهای مختلف هزینه کرده‌اند، اما دولت در تعهدات خود عقب است.

اسماعیلی بیان کرد: با وجود مشکلات توانستیم سال جاری تا حدودی میزان اعتبارات را افزایش دهیم، اما سال آینده باید فاصله بین خیرین با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را جبران کرد. در پروژه‌های دانشگاهی ابتدا خیرین باید طرحی را شروع کرده و بسازند و سپس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آن را تکمیل کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به وجود پروژه‌های نیمه تمام در کشور نمی‌توانیم پروژه‌ای را کلنگ‌زنی کنیم، ولی اکنون سیاست به گونه‌ای است که اگر خیرین کمک کنند ما نیز پروژه را به پایان خواهیم رساند.

وی ادامه داد: دانشگاه احداث کردن و دانشجو انتخاب کردن کار سخت و خاصی نیست؛ مهم این است که نتیجه اقداماتی را که انجام می‌دهیم، پیش‌بینی کرده و بدانیم برای چه هدفی این کار را انجام داده‌ایم.

اسماعیلی گفت: دانشگاه‌های بسیاری احداث کرده‌ایم که دانشجویانی نیز دارند، اما بعد از فارغ‌التحصیل شدن بیکار هستند. باید رشته‌هایی را جذب کرد که بازار کار آن وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ساختمان جدید مرکز آموزش عالی کاشمر در زمینی به مساحت ۷ هکتار احداث خواهد شد.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار