مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه بارشی از اواسط روز پنج‏‌شنبه 27دی ماه امسال تا عصر جمعه مهمان آسمان مازندران است که پیامد آن بارش شدید باران (در ارتفاعات بارش برف)، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان است.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 16 January 2019

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی به استان مازندران از اواسط روز پنج‏‌شنبه 27دی ماه امسال تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران (در ارتفاعات بارش برف)، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان خواهیم بود.

وی افزود: گذر پنج‌شنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف علاوه بر ارتفاعات به مناطق با ارتفاع کمتر به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌ها نیز گسترش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان دور از انتظار نیست، اضافه کرد: احتمال کولاک برف، لغزندگی،کاهش دید، اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محورهای کوهستانی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت از تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی تا حد ممکن باید خودداری شود و در صورت لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی ضروری است.

رضوی با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف کشاورزی ( دامی، زراعی و باغی) باید تمهیدات لازم را در این زمینه به عمل آورند، خاطرنشان کرد: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در اوج فعالیت سامانه در شب پنج‏‌شنبه در نزدیک سواحل تا 25 متر بر ثانیه (90 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 30 متر بر ثانیه (110 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از 4.5 تا 5.5 متر برآورد می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به این شرایط تمامی فعالان دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی و ... از فعالیت در دریا خودداری کنند.

رضوی با اشاره به اینکه با توجه به نقشه‌های هواشناسی کل ارتفاعات استان درگیر برف شده و حتی برف به دامنه‌های استان کشیده می‌شود، افزود: بارش‌ برف و باران روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری تمام استان را در بر می‌گیرد که در ارتفاعات شرق مازندران انتظار بیشتری از بارش‌ها را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار