نخستین جشنواره ملی گل نرگس شامگاه سه شنبه با حضور مدیر کل گل و گیاه زینتی و رئیس ستاد معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، مسئولین استانی، شهرستانی و احاد مختلف مردم در میدان تره بار شهرستان جویبار برپا شد.
کد خبر: ۷۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 15 January 2019

ایرنا ، این جشنواره در 65 غرفه برپا شده و هدف نشان دادن پتانسیل ها و قابلیت های بخش کشاورزی شهرستان جویبار به مردم و عموم کشور و همچنین ایجاد روحیه نشاط در بین مردم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این آئین گفت: استان مازندران به دلیل تنوع مختلف در تولید محصولات کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی در کشور مطرح است.
عزیز الله شهیدی فر با بیان اینکه در استان مازندران 75 نوع محصول کشاورزی وجود دارد، افزود : قریب به 10 نوع محصول کشاورزی در استان حائز اهمیت است چرا که قابلیت صادرات به کل کشور و منطقه را دارد.
وی محصولاتی که در استان مازندران دارای اهمیت هستند را محصولاتی همچون مرکبات، کیوی ، گل و گیاه ، لبنیات ، صنعت طیور ، آبزی پروری و غیره اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به اتفاق خوب صادرات مرکبات و برنج اشاره کرد و گفت: بیش از 35 هزار تن محصولات کشاورزی شامل تامسون و نارنگی به 10 کشور جهان صادر شد و این صادرات همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم در این آئین با بیان اینکه مشکل بخش کشاورزی شهرستان جویبار بحث کمبود آب است، گفت: اجرای احداث کانال میان بر از کانال اصلی انتقال آب به رودخانه سیاه رود تا پایان سال جاری انجام می شود تا مشکل کم آبی بخش شرقی شهرستان جویبار مرتفع می شود .
عبدالله رضیان یکی از راه کارهای برون رفت از مشکل کم آبی در شهرستان جویبار را هدایت آب سد البرز به مناطق پایین دست اعلام کرد .
وی در خصوص گل نرگس در استان مازندران ، گفت: گل نرگس در استان به صورت سنتی کشت می شود و در حال حاضر 50 هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گل نرگس اختصاص یافته است.
رضیان راه اندازی پایانه محصولات کشاورزی برای صادرات را مهم تلقی کرد و افزود : پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار در حال راه اندازی است.
جشنواره گل نرگس از امروز تا روز جمعه 28 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 8 شب پذیرای بازدید علاقه مندان است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار