رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: جایگاه پرستاران بر کسی پوشیده نیست و روز پرستار، روز تجلیل از استقامت و صبوری است.
کد خبر: ۷۰۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 14 January 2019

سید عباس موسوی، امشب در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه که در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد ،با بیان اینکه پرستاران خدمات ارزشمندی را به صورت شبانه روزی ارائه می دهند و اظهار کرد: جایگاه پرستاران بر کسی پوشیده نیست و روز پرستار، روز تجلیل از استقامت و صبوری است.

وی بزرگترین سرمایه انسان را سلامت دانست و افزود: پرستاران عاشق حفظ سلامتی افراد هستند و نقش مهمی در سلامت جامعه دارند و برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به حوزه تخصصی و حرفه ای پرستاری، افزود: برخی از افراد با دیدگاه ابتدایی به حرفه پرستاری نگاه می کنند که این مسئله آسیب زننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه با افزایش پیچیدگی حوزه سلامت، پرستاری نیز تخصصی تر می شود، گفت: شغل پرستاری فقط مراقبت های عاطفی نیست بلکه نیازمند توانمندی و مهارت های تخصصی هم می باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه افراد توانمندی همچون پرستاران در حوزه سلامت فعالیت می کنند، تصریح کرد: ارزش و اهمیت کار و تلاش پرستاران قابل وصف نیست که بتوان آن را در قالب سخن و جمله بیان کرد اما باید خدمات شبانه روزی این قشر همواره ارج نهاده شود و تجلیل از آنان فقط مربوط به روز پرستار نباشد.

فعالیت بیش از 5 هزار پرستار در شبکه های درمانی مازندران

آزادیان، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 5 هزارو 400 کادر پرستاری در اورژانس بیمارستانی، شبکه های بهداشت در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: 1300 دانشجو در قاطع ورشته های مختلف پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحصیل می کنند.

وی به فعالیت هوم کر در استان اشاره کرد و افزود: 20 هوم کر در استان مازندران استان مجوز اخذ کردند و در مراکز مراقبت بیماران را در منزل انجام می دهند.

آزادیان ادامه داد: برای مراقبت از بسیاری از بیماران مجبوریم تخت های بیمارستانی را اشغال کنیم که با افزایش این مراکز خدمات مشاوره ای و درمانی در خارج از بیمارستان ها انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار