پیگیری ها نتیجه داد
ریاست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تأکید بر حفظ آثار ملی و گذشتگان از همه مردم، شورای اسلامی و دهیاری خواست همکاری لازم را با اداره میراث فرهنگی درجهت حفظ این اثر تاریخی داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 12 January 2019

به گزارش تابناک مازندران، پس از پیگیری های محمدرضا شکری مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) مسجد جامع و فعال فرهنگی و سازندگی روستای اطرب و با رسانه ای شدن تخریب آب انبار اطرب ، امید داداشیان رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و هیأت همراه از آب انبار قاجاری و امام زاده عبدالله اطرب بازدید کرد .

بر اساس این گزارش ، داداشیان ریاست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نکا با قول اینکه: در اسرع وقت برای تأمین اعتبار، مدیر کل یا معاون مدیر کل را برای بازدید بیاورد ، قرار شد برای جدا سازی فضای آب انبار از زمین مخابرات و خارج نمودن از زمین مخابرات اقداماتی را انجام دهد که بدین جهت نامه ایی نیز از سوی شورای اسلامی و دهیاری به وی ارائه شد .

آب انبار دوره قاجار اطرب مازندران بازسازی می شود!؟
 

در این بازدید هادی وصله کار دهیار روستای اطرب ، ابتدا ضمن خوش آمد به رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و هیئت همراه و گلایه مندی از رؤسای گذشته مبنی براینکه چندین نامه جهت مرمت و بازسازی ارائه دادیم ولی هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده لذا تاکید جدی بر مرمت و بازسازی این اثر تاریخی توسط میراث فرهنگی را خواستار شد.

داداشیان با قول اینکه:در اسرع وقت برای تأمین اعتبار، مدیر کل یا معاون مدیر کل را برای بازدید بیاورد ، قرار شد برای جدا سازی فضای آب انبار از زمین مخابرات و خارج نمودن از زمین مخابرات اقداماتی را انجام دهد که بدین جهت نامه ایی نیز از سوی شورای اسلامی و دهیاری به وی ارائه شد .

در این بازدید ریاست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نکا ضمن تأکید بر حفظ آثار ملی و گذشتگان از همه مردم، شورای اسلامی و دهیاری خواست همکاری لازم را با اداره میراث فرهنگی درجهت حفظ این اثر تاریخی داشته باشند.

علی شکری ریاست شورای اسلامی و ریاست شورای حل اختلاف روستای اطرب ، نیز ضمن خیرمقدم و تشکر از ریاست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری افزود:بعد از سالها اولین بار است که رئیس اداره به روستای اطرب تشریف آورد و از نزدیک بصورت میدانی از آثار تاریخی اطرب بازدید نمود و ازاین جهت شورای اسلامی و دهیاری از جنابعالی قدردانی می نماید .

وی در ادامه از آن مقام درخواست نمود با توجه به اینکه آثار ملی متولی امر دارد و حفظ و مرمت این آثار بر عهده این سازمان میباشد لذا بسبب آسیب های جدی وارد شده به آب انبار و عدم رسیدگی و مرمت این اثر تاریخی توجه ویژه ایی از طرف اداره میراث فرهنگی شهرستان شود .

رئیس شورای اسلامی در خصوص امام زاده عبدالله اطرب که مدتها قبل در دستور مرمت قرار گرفت و این کار بطور موقت متوقف شد از ریاست محترم درخواست نمود پیگیری نماید.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نکا در تماس تلفنی با معاون مدیر کل به شورای اسلامی نوید داد که در بهمن ماه سال جاری مرمت بقعه امام زاده عبدالله شروع میشود .

در پایان دهیاری ، شورای اسلامی ، کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) و مردم ولایتمدار اطرب ، از حضور ریاست محترم اداره میراث فرهنگی و بازدید از آثار تاریخی و پیگیری جهت مرمت این آثار قدردانی کردند .

خبر:الهام زارعی

 

 

 

برچسب ها: آب انبار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اهل اطرب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
از آقای داداشیان تشکر میکنیم که برای حل مشکل به روستای اطرب تشریف آوردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار