وجب به وجب خاک ایران متعلق به تمام مردم ایران است و مازندران نیز نگین درخشان سرزمین پهناور ماست . دکتراسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی می تواند با استفاده از نیروهای عظیم خبره این وزارتخانه ۷۰ هزار نفری چاره ای بیاندیشد تا ملت ایران در عرصه راه از وقوع خطرات جانی رهایی یابند نجات جان انسانها وظیفه خطیری است که قصور در انجام آن گناهی نابخشودنی است استان مازندران به ییلاق پایتخت نشینان مبدل شده است
کد خبر: ۷۰۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 12 January 2019

به گزارش تابناک مازندران، دکتر اسلامی قبل از وزارت راه و شهرسازی در مدت تصدی استانداری مازندران تجارب گرانبهایی از وضعیت یک استان ساحلی کشور بدست آورد که می تواند در مسئولیت جدید از آن بعنوان یک راهکار عملی استفاده کند.
بر اساس این گزارش، مازندران به تنهایی یک کشور است منطقه استراتژیکی که قطب تفریحی توریستی،کشاورزی ، اقتصادی و ورزشی کشور پهناور جمهوری اسلامی محسوب می شود.
سهم این استان در تامین مایحتاج اساسی کشور از جمله برنج،گوشت سفید، میوه و مرکبات ،ماهی،دام و طیور بر مسئولین پوشیده نیست و قطعا با برنامه ریزی مطلوب علاوه بر تامین نیازهای داخلی می توان محصولات این منطقه را به کشورهای مختلف بویژه کشورهای حاشیه دریای خزر صادر نمود.
در میان استانهای ساحلی، مازندران نسبت به سایر استانها در فاصله ۱۹۰ کیلومتری تهران واقع شده است و شهرستانهای ساحلی محمودآباد ، فریدونکنار و بابلسر نزدیکترین شهرهای ساحلی، میزبان میلیونها گردشگران داخلی و خارجی هستند.
از طرفی طی یک سال آینده با راه اندازی فاز اول اتوبان تهران شمال شهرستانهای چالوس و نوشهر در غرب مازندران میزبان میلیونها گردشگر خواهند شد و از سویی مسافت ۲۰۰ کیلومتری فعلی از این دو شهر ساحلی به حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کیلومتر کاهش می یابد.
با عنایت به آمار موجود در میان شهرهای ساحلی شمال، بابلسر دارای جایگاه ویژه ای است که نمی توان این نقطه جغرافیایی را با هیچ شهری در شمال قیاس کرد‌ تردد حدود ۷ میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز ۱۳۹۷ به شهرستان ۱۳۰ هزارنفری بابلسر گویای این واقعیت است که مردم به این نقطه از خاک ایران بی اندازه علاقمندند و این استقبال در شرایطی است که این شهرستان از ارائه سرویس مناسب و در خور شان مهمانان محروم است.
باید به این نکته اشاره کرد سه راه جاده ای چالوس،هراز و فیروزکوه بطور مدام و مستمر شلوغترین و متاسفانه ناامن ترین جاده های کشور تلقی می شوند که در ایام عید و تعطیلات فصلی تابستان، پذیرای حدود بیست میلیون نفر مسافرند.
رویکرد جدید مردم ایران بدلیل تغییر قیمت ارز، ایرانگردی است و هیچ منطقه ای برای ایرانیان به اندازه شمال و بالاخص مازندران جاذبه ندارد.
وجب به وجب خاک ایران متعلق به تمام مردم ایران است و مازندران نیز نگین درخشان سرزمین پهناور ماست . دکتراسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی می تواند با استفاده از نیروهای عظیم خبره این وزارتخانه ۷۰ هزار نفری چاره ای بیاندیشد تا ملت ایران در عرصه راه از وقوع خطرات جانی رهایی یابند نجات جان انسانها وظیفه خطیری است که قصور در انجام آن گناهی نابخشودنی است استان مازندران به ییلاق پایتخت نشینان مبدل شده است و البته این حق همه هموطنان ماست که از این موهبت الهی بهره مند شوند اما سطح خدمات در این استان در زمینه های مختلف نه تنها زیینده و شایسته نیست بلکه ظلم و جفا به همه ایرانیان به ویژه مازنی های باصفا و مهمان نواز است.
تحقیقات میدانی نشان می دهد در برخی از ایام تعطیلات، شهر ساحلی ۷ هزارنفری سرخرود مازندران میزبان ۲۲۰ هزار نفر گردشگری بوده که بین دو تا سه شب در این منطقه اقامت نموده اند.
وزارت راه و شهرسازی بازسازی و تکمیل آزاد راه تهران شمال و جاده هراز را در راس برنامه های عمرانی قرار دهد چرا که این خطوط ،مسیر تردد جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از استانهای مختلف کشور ماست.با تلاش کارکنان فداکار حوزه راهداری در سالهای اخیر نقاط حادثه خیز جاده های شمال کمتر شده اما خطر همچنان مسافران را تهدید می کند.
نمایندگان محترم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز از دولت و وزیر محترم بخواهند تا این امر مهم محقق شود .
امیراسماعیلی کناری
مشاور فراکسیون بنادر،دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی

برچسب ها: مردم مازندران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بسیار بجا بود متاسفانه مردم مازندران در خصوص توسعه راهها متناسب با اهمیت ان مطالبگر نیستند واز انها بیشتر مسئولین ونمایندگان مجلس متاسفا نه در غفلتند شما در همین دوسال روند پیگیری بهره برداری از فاز یک ازاد راه را رصد بکنید تاکنون پنج بار تاریخ بهره برداری را به تعویق انداختند وبر خلاف ادعا یشان اراده مصمم وجدی پیگر موضوع نمیباشند هیچ کسی هم مسئولین ذیربط را به علت بازی با افکار مردم زیر سوال نبرده .برخی از نمایندگان استان که برای رای اعتمادوزیر خودشان را به اب واتیش زدند امروز بایستی پاسخگو باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار