مدیرکل مدیریت بحران استان مارندران از شناسایی 500 واحد مسکونی و غیرمسکونی در حریم رودخانه در مازندران خبر داد و گفت: تاکنون 129 واحد مسکونی و غیرمسکونی که در حریم رودخانه بودند خریداری و تخریب شدند و به دنبال تمدید این طرح برای ادامه کار هستیم.
کد خبر: ۷۰۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 12 January 2019

 علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وجود بحران به صورت بالقوه در استان مازندران، اظهار کرد: 2 گسل زلزله در استان مازندران وجود دارد.

 

وی با اشاره به وجود 7 هزار کیلومتر رودخانه در استان مازندران گفت: 500 کیلومتر از این 7 هزار متر در حوزه مسکونی که موارد ذکر شده ظرفیت‌های بالقوه تهدید در این استان است.

 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه 14 کارگروه زیرمجموعه مدیریت بحران وجود دارند، افزود: طرح جامع سیلاب در استان مازندران در سال 1393 به تصویب دولت رسید که 135 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه 80 میلیارد تومان از طرح جامع سیلاب در مازندران تاکنون پرداخت شده است، ادامه داد: خرید اماکن مسکونی و غیرمسکونی در حریم رودخانه بخشی از این طرح است.

 

احمدی از شناسایی 500 واحد مسکونی و غیرمسکونی در حریم رودخانه در مازندران خبر داد و افزود: هزینه خرید این تعداد در سال 94 پرداخت و کارشناسی مربوطه انجام گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 129 واحد مسکونی و غیرمسکونی که در حریم رودخانه بودند خریداری و تخریب شدند، تصریح کرد: به دنبال تمدید این طرح برای ادامه کار هستیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان مارندران با اشاره به اینکه مکان‌های پرخطر از بعد زلزله در مازندران شناسایی می‌شوند، گفت: سه شهر بابل، ساری و رامسر پایلوت طرح مربوط به زلزله هستند که کارهای مطالعاتی در حال انجام است.

 

این مسئول با بیان اینکه حوزه رودخانه تهدید اصلی در مازندران است، افزود: به دنبال ساماندهی قانونی و قانونمند رودخانه‌ها با رعایت اصول مهندسی رودخانه در مازندران هستیم.

 

احمدی با اشاره به اینکه رودخانه‌های غرب مازندران فاز بندی و تحویل پیمانکاران شدند، خاطرنشان کرد: با رعایت قوانین این امر انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ساخت و ساز بی‌رویه و غیرقانونی در حریم رودخانه معضل مازندران است، گفت: رودخانه، خانه رود است و انسان‌ها در این حوزه دخالت کردند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان مارندران با اشاره به اینکه برای صدور هرگونه پروانه با هر کاربری باید از دستگاه‌های متولی حرائم استعلام شود، خاطرنشان کرد: هر حریمی که برای زمین می‌شود متصور بود باید استعلام گرفت.

 

این مسئول با بیان اینکه خرید و جابجایی مسکن حریم رودخانه در مازندران ادامه دارد که به بنیاد مسکن ابلاغ شده است، یادآور شد: از گزانه تا شهر گزنک که دچار سیل شد بازدید به عمل آمد و مکاتبات برای تامین اعتبار خسارت وارده به گزنک انجام شد، امیدواریم تا پایان سال تامین اعتبار شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه خسارت سیل امسال مازندران 705 میلیارد تومان بود، تاکید کرد: از 705 میلیارد تومان خسارت، 500 میلیارد تومان آن خسارت به زیرساخت‌های مازندران بود.

 

وی با بیان اینکه دولت تاکنون 85 میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت‌های مناطق سیل زده مصوب کرده است، خاطرنشان کرد: این رقم را بین دستگاه‌های اجرایی که اولویت بالاتری داشتند توزیع کردیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان مارندران با اشاره به اینکه دولت 86 میلیارد تومان در حوزه مسکن تحت عنوان تسهیلات کم بهره برای مناطق سیل زده در مازندران ابلاغ کرد، ادامه داد: 86 میلیارد تومان بین 6 بانک در مازندران تقسیم شد که براساس میزان خسارت به افراد و کارشناسی بنیاد مسکن می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

 

احمدی در پایان با بیان اینکه دولت 26 میلیارد تومان پرداخت بلاعوض معیشتی به خسارت دیدگان ابلاغ کرده است، گفت: این مبلغ در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که بخش عمده پرداخت شد.


بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار