رویدادهای فرهنگی هنری چهارمین هفته دی ماه در مازندران که برخی از آن ها امروز آغاز می شوند، عمدتا حول محور هنرهای تجسمی هستند و تا پایان هفته منتهی به 28 دی ادامه دارند.
کد خبر: ۷۰۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 11 January 2019

ایرنا، امروز جمعه 21 دی ماه اختتامیه دو نمایشگاه نقاشی در بابل و بابلسر و افتتاحیه دو نمایشگاه نقاشی در قائمشهر و آمل است و چند رویداد دیگر نیز از روزهای گذشته آغاز شده اند که در هفته پیش رو نیز ادامه خواهند داشت.
نمایشگاه نقاشی ' گاو ' که چهارشنبه 19 دی در گالری هنر بابل برپا شده بود، امروز پایان می یابد. علاقه مندان به هنر نقاشی، برای دیدن نقاشی های ' مریم ملایی ' می توانند از ساعت 17 تا 20 امروز به گالری هنر بابل به نشانی خیابان دکتر شریعتی، انتهاب معلم 4 مراجعه کنند. ملایی در این نقاشی ها، نگاهی هنری و مفهومی به ارتباط گاو و انسان در مناطقی مانند مازندران دارد.
در بابلسر نیز به میزبانی آموزشگاه هنری ' دادا ' ، نمایشگاهی از نقاشی های ' مجید بوستانی ' از چهارشنبه 19 دی برپا شد که این نمایشگاه نیز امروز به کار خود پایان می دهد. ' خیال گمشده ' عنوان نمایشگاهی است که از آثار بوستانی در آموزشگاه هنری دادا به نشانی بابلسر، خیابان شریعتی، نبش شریعتی یکم برپا شده و آخرین مهلت بازدید از آن از ساعت 16 تا 20 امروز است.
** ' محدوده سکوت ' در آمل
گالری ایسو در آمل از امروز جمعه محل برپایی نمایشگاهی از نقاشی های ' طیبه محبوب ' می شود. در این نمایشگاه که ' محدوده ی سکوت ' نام دارد، نقاشی هایی از محبوب تا 2 بهمن به نمایش در می آید. بازدید از این نمایشگاه، امروز تا 2 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالری ایسو واقع در ابتدای اندیشه 9 آمل امکان پذیر است.
** قارن گردی قائمشهری ها
ساعت 16 عصر امروز هم نمایشگاه نقاشی هایی از ' محمدحسین شهیدی ' در گالری نوران قائمشهر گشایش می یابد. ' نقاشی های خیابان قارن ' عنوان نمایشگاهی است که به مدت یک هفته قرار است در نگارخانه هنری-آموزشی نوران قائمشهر، واقع در خیابان ساری، یاس 59، انتهای شهدای دوم برپا باشد. شهیدی در این نمایشگاه تابلوهایی که از برخی مناظر قدیمی و بافت باارزش خیابان قارن ساری، روی بوم به تصویر کشیده را در معرض دید علاقه مندان به هنر نقاشی قرار می دهد. بازدید از ' نقاشی های خیابان قارن ساری ' در گالری نوران هر روز از ساعت 16 تا 20 ممکن است.
**ملاقات با مجسمه ها
گالری اهورا در ساری قرار است پایان هفته چهارم دی پذیرای تعدادی از مجسمه های ' منصور قادی ' شود. این نمایشگاه از 27 دی گشایش می یابد و تا 3 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه مندان به هنر مجسمه سازی است. نگارخانه اهورا در ساری، خیابان مازیار، مازیار 6 واقع شده است.
** در امتداد 'افق معنا '
دوشنبه 17 دی به مناسبت یک ساله شدن نگارخانه ' آسوریک ' سلمانشهر، یک نمایشگاه گروهی نقاشی به نام 'افق معنا ' در این گالری برپا شد که در آن نقاشی هایی از 14 هنرمند باسابقه با نمایشگاه گردانی ' سمانه موسوی ' مدیر نگارخانه آسوریک به نمایش در آمد. این نمایشگاه با آثاری از نادر افشاری، امیرحسین امیرجلالی، نیما اسکندر، حبیب توحیدی، ونوشه شکری، فریبا شایگان، یعقوب عمامه پیچ، حجت عیسی‌ پور، محمدرضا فیروزه‌ ای، علیرضا مسعودی، رامین مهدی‌ نژاد، احمد نصراللهی و آلیس ورشو تا 27 دی برپا خواهد بود. البته فردا شنبه 22 دی نمایشگاه تعطیل است و در سایر روزها از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه آسوریک به نشانی سلمانشهر، خیابان نهم دریاگوشه، جنب میدان شهید جهان‌بین، پلاک 41 پذیرای علاقه مندان به هنر نقاشی خواهد بود.
** ' آقای کاندیدا ' در قائمشهر
گروه تئاتر فرهنگ قائمشهر از یکشنبه 23 دی، نمایشنامه خوانی ' آقای کاندیدا ' را در بلک باکس مجتمع فرهنگی هنری حر قائمشهر اجرا می کند. این نمایشنامه توسط ' محسن صفری ' نوشته شده و کارگردانی خوانش آن هم توسط صفری انجام شد. ' طاهره عبدی ' توضیح خوان صحنه است و ' شیرزاد عظیمی ' ، ' مهلا غلامعلی پور ' ، ' فاطمه محمدی ' ، ' پارسا محرابی ' ، ' امیرمحمد عزیزپور ' ، ' امیرمحمد حیدریان ' ، ' رضا ابراهیمی ' و ' محسن صفری ' نقش خوانان اثر هستند.
نمایشنامه خوانی ' آقای کاندیدا ' از 23 تا 27 دی هر روز از ساعت 17 روی صحنه می رود. با توجه به محدودیت فضای بلک باکس، پیش از حضور تماشاگران، هماهنگی و رزرو صندلی ضروری است.
** دیدار با ' یاغی های عاشق '
نمایش ' یاغی های عاشق ' که از سه شنبه 18 دی در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه رفته بود، در هفته پیش رو نیز تا جمعه 28 دی روی صحنه است. ' یاغی های عاشق ' یک کمدی درام حماسی-بومی است که ' سینا دلشادی ' رئیس حوزه هنری مازندران آن را بر اساس زندگی ' هوژبر سلطان ' یکی از مبارزان منطقه سوادکوه در اوایل روی کار آمدن رضاشاه نوشته است و با کارگردانی ' تورج زایدلی ' روی صحنه رفت. اجرای این نمایش تا 28 دی هر روز از ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار