عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره طرح انتقال آب دریایی خزر، گفت: اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بدون مبنی علمی و با جهت‌گیری‌های سیاسی مطرح می‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 08 January 2019

مازندران این روزها با چالش زباله دست به گریبان است و به اندازه کافی طبیعت بکر خدادادی به دلیل سوءمدیریت در حال از بین رفتن است.

مشکلات جدی از بابت عدم دفن زباله، پساب‌های صنعتی و خانگی، عدم اجرای طرح ساماندهی فاضلاب این روزها سخت چنگ بر رخ طبیعت مازندران انداخته است.

از طرفی دیگر کم توجهی به اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی و نداشتن برنامه مدون در این ارتباط چالش‌های زیست محیطی و نگرانی اجتماعی بابت کم آبی را به این استان تحمیل کرده است، در کنار همه این مشکلات و نارسایی‌ها طرح انتقال آب دریایی خزر به تهدید زیست محیطی دیگری برای مازندران تبدیل شده است.

طرحی که مورد نقد و نظر بسیاری از کارشناسان زیست محیطی داخل و خارج از استان قرار دارد و کمتر کارشناس عاقل محیط زیستی نسبت به اجرای این طرح خوشبین است.

در شرایط بحران اقتصادی، دولت به جای رفع تنگناهای موجود و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای برون رفت از مسائل و مباحث اقتصادی، بخش عظیمی از وقت نمایندگان و رسانه‌های استان را برای جلوگیری از اجرای این طرح گرفته و هرازگاهی نیز به این آتش دامن می‌زند.

در آخرین اظهارات رئیس محیط زیست کشور، عیسی کلانتری، موافقت خود را البته به صورت شخصی درباره طرح انتقال آب دریای خزر با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده است.

این اظهارات فاقد مبنای کارشناسی با واکنش جدی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.

علی اصغر یوسف‌نژاد با انتقاد از مطرح شدن مجدد طرح انتقال آب دریای خزر توسط عیسی کلانتری، اظهار کرد: صحبت‌های این مسئول بدون مبنای علمی و کارشناسی و با جهت‌گیری‌های سیاسی است.

وی با اعلام اینکه کلانتری اگر حرف و نظری در این ارتباط دارد، دلایل خود را برای مردم مازندران بیان کند، گفت: بیشتر صحبت‌های این مسئول فرافکنی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس محیط زیست کشور به جای بیان مباحث غیر کارشناسی و بی اعتبار از سربریدن سرمایه‌گذاری‌ها و ممانعت از اجرای پروژه‌ها توسط سازمان محیط زیست کشور جلوگیری کند.

به گزارش بلاغ، پیش از این نمایندگان دیگر استان‌های شمالی کشور هم نسبت به طرح انتقال آب دریای خزر مخالفت خویش را اعلام کردند.

باید در روزهای آینده منتظر اظهارنظرهای جدی کارشناسان زیست‌محیطی در ارتباط باموافقت یا مخالفت با اجرای این طرح بود.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار