هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه اعلام کرد که آسمان استان برای آخر هفته جاری بارانی و با کاهش 6 درجه ای دما همراه است.
کد خبر: ۷۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 07 January 2019

ایرنا، بر اساس این اطلاعیه ، سامانه بارشی و سرد از اواخر روز چهارشنبه وارد مازندران می شود و از روز بامداد پنجشنبه با تشدید این سامانه، مردم مازندران شاهد کاهش محسوس دما و بارش های پراکنده خواهند بود.
جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی هم نشان می دهد که روز جمعه 21 دی دمای هوا در مناطق جلگه ای مازندران نسبت به روز چهارشنبه به عنوان گرم ترین روز هفته تا 6 درجه کاهش می یابد که در مناطق کوهستانی تغییر دما بیشتر خواهد بود.
هم اکنون دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران16 درجه بالای صفر است که در سردترین زمان به 6 درجه کاهش می یابد.
رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای آینده تا ظهر چهارشنبه در سراسر استان مردم شاهد وزش جریان های جنوبی و گرم هستند که ممکن است به صورت مقطعی دمای هوا را تا بیش از 20 درجه افزایش دهد اما غالب دما حدود 18 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
علی اصغر بسطامی با اشاره به بارش های پیش رو افزود: اواخر هفته در مناطق جلگه ای بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بالای 2 هزار متر نیز بارش برف پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: در این مدت مردم استان با پدیده مه گرفتگی و کاهش دما روبرو خواهند شد که غلظت مه گرفتگی در ارتفاعات بیشتر خواهد بود.
علاوه بر این بسطامی به همراه داشتن وسائل زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی در این فصل از سال را ضروری دانست.
گفتنی است با توجه به اینکه مازندران پائیز امسال را با افزایش 8 درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری پشت سر گذاشت بر اساس پیش بینی هواشناسی زمستانی خشک را در پیش دارد.
بارندگی پائیزی و برف زمستانی منبع اصلی تامین کننده ذخایر آب پشت سدها و سفره های زیرزمینی در مازندران است.
سرمای هوا نیز با توجه به تامین معیشت مردم مازندران از راه کشاورزی و باغداری ، اهمیت زیادی برای این دو بخش دارد . سرما علاوه بر این که بخشی از آفات گیاهی را از بین برده و یا کاهش می دهد ، در خواب زمستانی درختان نیز بسیار موثر است .
تغییرات آب و هوائی از جمله کاهش دما در بهار و افزایش دما در پائیز سبب شده بود تا خواب فصلی درختان در مازندران تغییر کند، موضوعی که کارشناسان باغداری نسبت به تبعات آن در محصول دهی درختان هشدار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار