مدیر کل صدا وسیمای مرکز مازندران : نقش اصناف در قرارگاه اقتصادی کشور عملیاتی است که صدا و سیما هم بخشی از همین قرارگاه است.
کد خبر: ۶۹۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 05 January 2019

مدیر کل صدا وسیمای مرکز مازندران : نقش اصناف در قرارگاه اقتصادی کشور عملیاتی است که صدا و سیما هم بخشی از همین قرارگاه است.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز مازندران در نشست هم اندیشی روسای اتحادیه های اصناف مرکز استان با اشاره به اینکه اصناف به عنوان بزرگترین شبکه کنترل و توزیع در کشور شناخته شده است ،اضافه کرد: در قرارگاه اقتصادی کشور ،نقش اصناف به عنوان نقش عملیاتی است که صداوسیما هم بخشی از همین قرارگاه است.
ابراهیمی افزود : نقش اصناف در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، برجسته است؛ در واقع اصناف به عنوان یکی از پایه های برجسته انقلاب اسلامی ایران در همراهی با جریان تاریخی انقلاب و پس از آن در دوره تثبیت نظام اهمیت بسزایی داشته است.
وی با بیان اینکه اصناف در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، افزود : در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هم باید به جایگاه اصناف به عنوان یکی از محورهای انقلاب در قبل ، حین و پس از انقلاب اسلامی اشاره کنیم.
مدیرکل صداوسیمای مازندران به هجمه دشمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : وجود تحریم های شکننده برای زمین گیرکردن انقلاب اسلامی که از اهداف شوم اقتصادی استکبار جهانی است ، اصناف و بازار میتواند قوه محرکه مهمی برای به اجرای درست اقتصاد مقاومتی باشد.
ابراهیمی فعالیت اصناف در حوزه اقتصادی استان را نشان از بالندگی آنان عنوان کرد و افزود : بازار واصناف در سیر تاریخی تحولات اجتماعی ازسال 1320 تا 1357 وپیروزی انقلاب اسلامی نقش بارزی داشتند.
مدیرکل صداوسیمای مازندران, اشتغال را یکی از دغدغه های جدی جامعه امروزی دانست و نقش اصناف را در اشتغالزایی مهم قلمداد کرد و گفت : اصناف در مقوله اشتغال میتواند بازوی توانمندی برای نظام و جامعه ایرانی باشد که امروز با این همه هجمه های دشمنان انقلاب اسلامی ، بخش اعظمی از جوانان را درمجموعه های صنفی تحت پوشش شغلی خود دارند و این یعنی کار جهادی .
ابراهیمی افزود : رشد بی ضابطه اقلام، اجناس ، احتکار , سودجویی و فرصت طلبی برخی از افراد هم ازمشکلاتی است که اگر هوشیاری صنوف نبود ،دولت توانایی مدیریت این عرصه را نداشت.
وی پیشنهاد داد تا جلسه ای تخصصی با حضور روسای اتحادیه ها، خبرنگاران و برنامه سازان صداوسیما برگزار شود تا برای ساخت برنامه های استانی وملی درباره سوژه های مختلف حوزه اصناف بررسی وپیگیری شود.
ابراهیمی بر نشان دادن ظرفیت اصناف در آستانه پیروزی چهل سالگی انقلاب تاکید کرد و افزود:صداوسیمای مازندران آمادگی برگزاری میزگردها وبرنامه های در دهه های مختلف انقلاب را دارد.
مدیر کل صدا و سیمای مازندران با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی که به بی مبالاتی مدیران و فساد در ساختار اداری بازمی گردد، گفت:بخشی ازمشکلات هم به خودمان بازمی گردد.
وی افزود :ل ازم است برنامه مستندی از روند فعالیت های اصناف در بخش های مختلف با همکاری اتاق اصناف مرکز استان تهیه شود.
وی با بیان اینکه رسانه می تواند هم به عنوان زبان مردم و زبان حاکمیت باشد، افزود:در حال حاضر شبکه های اجتماعی وارد حوزه رسانه شدند که مورد اعتماد نیستند اما محل رجوع مردم هستند؛ به همین خاطر رسانه استانی به عنوان رسانه فراگیر و ملی و مورد اعتماد افکار عمومی ، از برگزاری این نشست ها می تواند سوژه هایی را انتخاب ودرجهت پخش درباکس های مختلف صدا ، سیما وخبر تولید نماید .
نائب رئیس اتاق اصناف مازندران در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تأکید برمباحث اقتصادی واشتغال است، گفت:در حال حاضر 3میلیون واحد کسب وکار در کشور ، 155 هزار واحد در استان و 30 هزار واحد هم در مرکزاستان مشغول به فعالیت هستند
عباس رمدانی افزود:در دوره کنونی که مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد که بامعیشت مردم ارتباط دارد، اصناف به ندای رهبری لبیک گفتند وپای انقلاب واهداف آن ایستاده اند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 70 اتحادیه صنفی در مرکز استان مشغول به کار هستند , گفت : هر اتحادیه به طور میانگین با صدور 10پروانه کسب وکار می تواند برای 500 الی 600نفر اشتغال زایی کند.
رمدانی با بیان اینکه انسجام در تشکل های مختلف اصناف وجود دارد ، افزود: در حال حاضر اصناف مانند بسیجیان زمان جنگ در حال ایستادگی هستند اما نقش آنان به درستی در صداوسیما مطرح و شناسانده نشده است.
در ادامه روسای اتحادیه های مختلف مرکز استان برارتباط بیشتر صداوسیما با بدنه اصناف تأکید کردند وخواستار توجه بیشتر مدیرکل صداوسیما نسبت به مشکلات مردم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار