معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران : یک‌ هزار و 30 هکتار از اراضی استان کشت گلخانه ای است .
کد خبر: ۶۹۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 05 January 2019

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران : یک‌ هزار و 30 هکتار از اراضی استان کشت گلخانه ای است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدتقی شکوهی با بیان اینکه بیش از هزار هکتار از اراضی مازندران کشت گلخانه ای است، افزود: از این میزان سطح زیرکشت، 300 هکتار مربوط به گلخانه، 30 هکتار گلخانه‌های تولید سبزی و صیفی و مابقی گل و گیاهان زینتی در فضای آزاد است.
وی درباره پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان یا متقاضیان جدید پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: پرداخت تسهیلات به این افراد بر اساس نوع طرح و تقاضایی که دارند متفاوت است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: پرداخت تسهیلات برای پرورش گل و گیاه در فضای آزاد، گلخانه صنعتی، فوق مدرن و هیدروپنیک بستگی به نوع تولید و تکنولوژی بکار رفته در آن متفاوت است.
شکوهی با بیان اینکه تسهیلات گلخانه با توجه به سیاست‌هایی که دولت دارد مبنی بر حداکثر استفاده از صرفه‌جویی در مصرف آب مورد حمایت قرار می‌گیرد، ادامه داد: هیچ‌گونه محدودیتی در توسعه گلخانه‌ها وجود ندارد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اقلیم مازندران از شرق تا غرب متفاوت است، در غرب استان با توجه به رطوبت نسبی بالا و مناسب بودن شرایط خاک، توسعه گل و گیاه در فضای باز بیشتر مورد تقاضا بهره‌برداران است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در برخی از مناطق، توسعه گل‌خانه تولید میوه مورد استقبال بهره‌برداران است، گفت: به عنوان نمونه در دو سال اخیر گلخانه مدرن تولید گوجه فرنگی در شهرستان میاندورود فعالیت خود را آغاز کرده و حتی محصول گوجه فرنگی به خارج کشور هم صادر می‌شود.
این مسؤول خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات گل و گیاه مربوط به تولید در فضای باز است و به کشورهای همسایه شمالی، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات گل و گیاه داریم.
شکوهی اضافه کرد: بخشی از گل‌های شاخه بریده امکان صادرات وجود دارد و حتی بیشترین صادرات را به مسکو داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار