طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی بارش برف و مه گرفتگی شرایط جوی غالب در ارتفاعات مازندران برای فردا تا صبح جمعه است و این شرایط جوی بتدریج ارتفاعات مرکزی و شرقی را نیز در بر می گیرد.
کد خبر: ۶۹۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 02 January 2019

به گزارش تابناک مازندران، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی بارش برف و مه گرفتگی شرایط جوی غالب در ارتفاعات مازندران برای فردا تا صبح جمعه است و این شرایط جوی بتدریج ارتفاعات مرکزی و شرقی را نیز در بر می گیرد.

i,hd استان مازندران پنجشنبه و جمعه برفی و بارانی است+تصاویر
 

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی استان مازندران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از بارش برف در ارتفاعات و بارش باران در دیگر مناطق استان در 2 روز آینده خبر داد و اعلام کرد که با توجه به لغزندگی جاده های کوهستانی، رانندگان با احتیاط در این محورها تردد کنند.

براساس این اطلاعیه، سامانه بارشی و موج ناپایدار از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) از سمت غرب مازندران وارد استان می شود و ابتدا ارتفاعات مناطق غربی و پس از آن ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد.
در این اطلاعیه آمده است که پدیده جوی در ارتفاعات مازندران در این روزها بارش برف است و در دیگر مناطق بارش باران می باشد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هوای استان امروز صاف، نیمه ابری و گاهی همراه با افزایش ابر است که این شرایط تا بعدازظهر فردا ادامه دارد.
احمد اسدی افزود: از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) با ورود موج ناپایدار و عبور سامانه بارشی انتظار می رود بتدریج هوای مازندران با افزایش ابر و شرایط جوی سرد همراه شود و این پدیده جوی تا صبح روز جمعه این هفته ادامه یابد.
وی ادامه داد: بارش برف و مه گرفتگی شرایط جوی غالب در ارتفاعات مازندران برای فردا تا صبح جمعه است و این شرایط جوی بتدریج ارتفاعات مرکزی و شرقی را نیز در بر می گیرد.

i,hd استان مازندران پنجشنبه و جمعه برفی و بارانی است+تصاویر
 


معاون هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه بخشی از جاده های استان در مناطق کوهستانی قرار دارد، گفت: پیش بینی شود با توجه به این شرایط جوی اختلال در تردد خودروها ایجاد شود.
مازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350کیلومتر آن کوهستانی است.
اسدی ادامه داد : این شرایط جوی پیش رو تاثیر بسزایی در دمای هوا و کاهش دمای مازندران نخواهد داشت و به محصولات باغداران آسیب نمی زند.
هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران صاف تا نیمه ابری و دمای هوای این شهر 14 درجه سانتی گراد بالای صفر است.
وی اضافه کرد: از صبح جمعه ، این سامانه بارشی از مازندران خارج و شرایط جوی پایداری در استان مستقر می شود .
** تمهیدات زمستانی فرودگاههای مازندران
مدیر کل فرودگاههای مازندران نیز با اشاره به فراهم کردن تمهیدات لازم در فرودگاههای استان در فصل زمستان، گفت: برای جلوگیری از یخ بستن باندهای پرواز فرودگاهها، عملیات نمک پاشی و پاشیدن اوره در این باندها انجام می شود.
سعدالله وطن خواه افزود: همچنین در صورت بروز سرمای بیشتر و یخبندان در زمستان، تیم های عملیات فرودگاههای مازندران برای انجام عملیات تمرینی آماده هستند.
وی آزمایش ترمز ( بِریک اَکشن ) را از جمله تمرینات آمادگی تیم های عملیاتی فرودگاهها در زمان بروز سرما و یخبندان عنوان کرد و ادامه داد: در این نوع عملیات، ماشین های آتش نشانی با حضور بر روی باندهای پرواز و کشیدن ترمز و در صورت سُر نخوردن مشخص می شود که مشکلی برای فرود هواپیماها وجود ندارد.
مدیر کل فرودگاههای مازندران گفت: تجربه چند سال اخیر نشان می دهد که سرما و زمستان در استان باعث نشده تا باندهای پرواز یخ ببندد و پروازها بخاطر این مساله کنسل شود.
مازندران سه فرودگاه بین المللی ساری، نوشهر و رامسر دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار