این روستا قدمت زیادی دارد و بنا بر تحقیقات انجام شده به ویژه پیدایش سنگ قبری در مزار روستا ، گفته می شود قدمت آن به ۱۰۰۰ سال می رسد. در زمینه ی ورزش ، بخصوص در رشته فوتبال ، امید ابراهیمی عضو تیم ملی فوتبال ایران اهل این روستاست. این روستا جزو معدود روستاهایی است که در نواحی اطراف و حتی در سطح شهرستان نکا می باشد.
کد خبر: ۶۹۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 31 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، زرندین روستایی است از توابع شهرستان نکا در استان مازندران ، این روستا مرکز دهستان پی رجه شهرستان نکا است .

بر اساس این گزارش، "زرندین" شامل دوقسمت علیا و سفلی می باشد که:زرندین سفلی به فاصله ۳ کیلومتری شهرستان نکا واقع شده که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۲۹۱ نفر و ۷۰۰ خانوار بوده است .

روستای زرندین سفلی در جنوب شهرستان نکا قرار دارد و با داشتن مردمی خونگرم ، مهربان و مهمان نواز از فرهنگ و آداب و رسوم خاصی برخوردار است، خصوصاً از نظر زبان و نوع گرایش این روستا لهجه ای شبیه به لهجه های جنوب خراسان و نیشابور و حوالی فارس دری دارد و جزو معدود روستاهایی است که در نواحی اطراف و حتی در سطح شهرستان نکا می باشد.

این روستا قدمت زیادی دارد و بنا بر تحقیقات انجام شده به ویژه پیدایش سنگ قبری در مزار روستا ، گفته می شود قدمت آن به ۱۰۰۰ سال می رسد.

زرندین سفلی بعنوان مرکز دهستان پی رجه در بخش مرکزی و در فاصله حدود ۴ کیلومتری از شهرستان نکا واقع شده است ، این روستا از سمت شمال به اراضی زراعی روستای گلبستان و جنوب به اراضی زراعی روستای زرندین علیا و از سمت شرق به کوهپایه های الیرز و از غرب به رودخانه زرندین محدود می باشد، همچنین این روستا محور ارتباطی روستا های بخش پی رجه و هزار جریب به شهرستان نکا محسوب می شود و از نظر مورفولوژی در بخش کوهپایه ای (پدیمنت) و از نظر هواشناسی به تبعیت از آب و هوای منطقه معتدل و مرطوب واقع گردیده است.

زرندین مرواریدی در قلب شهرستان نکا
 

نقش روستا در دفاع مقدس:

در طول هشت سال دفاع مقدس مردم روستای زرندین با اعزام نیرو بیش از ۵۰۰ نیرو به جبهه تا حدی دین خود را ادا کردند ، خصوصاً قشر رانندگان زرندین برای حمل وسایل مورد نیاز از روستا و حتی از نقاط دیگر به جبهه نقش اساسی داشتند. همچنین این روستا با تقدیم ۶ شهید به نام های علی محمدی، رمضان سالخورده، محمد تقی اسدی، سیف الله ذکری، حسینعلی صادقی، جواد خندان و دارای ۲ آزاده و ۷ جانباز می باشد.

نخبگان علمی:

روستای زرندین سفلی ، نخبگان علمی زیادی همچون؛ دکتر ایوب برزگرنژاد فوق تخصص پیوند کلیه و مجاری ادرار ، دکتر محمد برزگر دکترای فقه و مداح اهل بیت، دکتر مریم میرزاپور دکتر و پژوهشگر ریاضی ، دکتر حدیثه سلیمانی حافظ کل قرآن و دکترای علوم قرآن و حدیث و سایر نخبگان و دانشجویان آینده دار را در رشته های مختلف دارا می باشد.

نخبگان ورزشی:

 

در زمینه ی ورزش ، بخصوص رشته ی فوتبال نیز ، امید ابراهیمی عضو تیم ملی فوتبال ایران اهل این روستاست و فوتبالیستهای مطرح دیگری همچون؛ علی جعفری، امید پاکزاد ، امیرحسین پاکزاد ومهدی آذری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، امیرحسین محمدی دروازه بان جوانان سپاهان ، عباس احمدی بازیکن سابق ملوان و چندین بازیکن دیگر در تیم های مطرح ایران توپ می زنند و در رشته های دیگر ورزشی نیز ، در بین آقایان و خانم ها دارای قهرمانان ارزنده ای می باشد. در ضمن هادی جعفری دروازبان سابق تیم فوتسال شهروند ساری (هم اکنون در تیم ارژن شیراز در حال بازی هست) اهل این روستاست .

الهام زارعی

برچسب ها: روستای زرندین
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
عالی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار