در حالی که رهبر فرزانه انقلاب بارها بر حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند ، متاسفانه خبر تعطیل شدن کارخانه‌ «نکا چوب» با چهار هزار کارگر که تنها از این محل به امرار معاش می پردازند ، به عنوان یک شوک اقتصادی ، اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار داده است .
کد خبر: ۶۹۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 30 December 2018

 به گزارش تابناک مازندران، در حالی که رهبر فرزانه انقلاب بارها بر حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارد ، متاسفانه خبر تعطیل شدن کارخانه‌ «نکا چوب» با چهار هزار کارگر که تنها از این محل به امرار معاش می پردازند ، به عنوان یک شوک اقتصادی ، اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار داده است .

بر اساس این گزارش، شرکت نکاچوب به‌دلیل تامین نشدن مواد اولیه، در آستانه ۵۰ سالگی در خطر تعطیلی و بیکار شدن کارگران و کارمندانش است.

ضمنا این کارخانه در گذشته علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی در زمینه ورزشی هم جز فعالترینهای کشور قرار داشت و تیم فوتبال و والیبال با پشتوانه مردمی در لیگ‌های کشورفعالیت داشتند که در حال حاضر هیچ اثری از آنها نیست.

نکاچوب به‌عنوان شرکتی که سرمایه عظیم ملی تلقی می‌شود این روزها حال و روز خوشی ندارد و به‌دلیل تامین نشدن مواد اولیه، در آستانه ۵۰ سالگی درگیر مشکلات فراوانی است که خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی، کارگران و کارمندان را تهدید می‌کند. این در حالی است که مسئولان این شرکت معتقدند با جمع‌آوری چوب‌های شکسته افتاده موجود در جنگل‌های استان مازندران می‌توانند روح دوباره‌ای به کالبد نکاچوب بدهند.

البته این در حالی است که مسئولان این شرکت معتقدند با جمع آوری چوب های شکسته افتاده موجود در جنگل های استان مازندران می توانند روح دوباره ای به کالبد نکاچوب بدهند.

 چهار اقدام نکاچوب برای تامین مواد اولیه

به گفته کارشناسان ، چند روش می تواند برای این مغضل چاره گشا باشد.

دریافت مجوز جمع آوری درختان شکسته، افتاده و ریشه کن شده، واردات چوب، استفاده از چوب باغات و مزارع و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای تولید محصول مکمل از راهکارهایی است که این شرکت می‌تواند برای تامین مواد اولیه خود از آن بهره گیرد.

در ضمن راه حل دیگر این است که مواد صنعتی را به عنوان خوراک بخش صنعت چوب ایران وارد کرده و این بخش را با تسهیلات ارزان قیمت راه اندازی کند.

ضمنا شرکت نکاچوب می تواند زمینی را اجازه کند و خود به زراعت چوب بپردازد همان طوری که شرکت شفارود بیش از ۱۰ هزار هکتار زراعت چوب انجام می دهد و چوب مورد نیاز بخش صنعت خود را از این طریق تامین می کند.

البته شنیده می شود با پیگیری هایی که صورت گرفت این احتمال وجود دارد که بخش صنعت شرکت نکاچوب مجدد در حال احیا باشد و امیدوارم که مدیریت این شرکت به اتخاذ روش های نوآورانه، خلاقانه و با تکیه بر روش های موثری که در اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است آن را از بحران نجات دهند و من نیز به عنوان نماینده مردم شرق مازندران و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس هر گونه کمک و حمایتی را برای احیای شرکت نکاچوب انجام می دهم.

به هر روی مسئولان شهرستانی و استانی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی و از بین نرفتن فرصت‌های شغلی اقدامات لازم و مربوطه برای ادامه فعالیت شرکت به صورت هر چه بهتر را انجام دهند تا بعد از بروز حادثه تقصیر را به گردن این و آن نیندازند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار