جشن مردمی«چله‌شو» 29 آذر در سالن هلال احمر ساری برگزار می شود.
کد خبر: ۶۹۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 19 December 2018

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری جشن مردمی«چله‌شو» در ساری خبر داد و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی و یادآوری آیین‌ها و سنت‌های اصیل ایرانی از اهداف این رویداد بزرگ است.

سمیه قاسمی‌طوسی افزود: این جشن با همکاری هلال احمر، بهزیستی، شهرداری ساری، اداره فرهنگ و ارشاد، نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکز مازندران و همچنین با تلاش کمیسیون بانوان اتاق تعاون و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای روز ۲۹ آذرماه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اعلام اینکه در جشن چله‌شو، نمایشگاه جنبی صنایع دستی و محصولات محلی حاصل توانمندی‌های زنان هنرمند و خلاق استان نیز دایر می‌شود، اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه ادارات کل امور بانوان و خانواده و امور شهری استانداری مازندران مبنی بر ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات در تمامی شهرهای استان با همکاری شهرداری‌ها تحقق یابد .

قاسمی‌طوسی درباره جزئیات برنامه‌های شب یلدا در ساری تصریح کرد: این برنامه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ روز پنج شنبه در سالن هلال احمر مرکز استان واقع در بلوار امام رضا(ع) بعد از پل تجن با حضور مردم و مسؤولان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان استانی با اجرای برنامه‌های شاد و آیینی، یادآور آداب و رسوم‌هایی خواهند بود که در دل هر مازندرانی ریشه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به جایگاه سنت‌ها و آیین‌های اصیل در فرهنگ ایرانی خاطر نشان کرد: یکی از این آیین‌ها و سنت‌های ماندگار که بهانه‌ای برای دیدار با اقوام و آشنایان محسوب می‌شود، شب یلداست.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه شب یلدا که با صبح نخستین روز از زمستان پیوند می‌خورد، در فرهنگ باستانی به پایان ظلمت و روسیاهی و طلوع نور و روشنایی گفته می‌شود، افزود: این طولانی‌ترین شب سال ، فرصت خوبی است تا سری به بزرگ‌ترها بزنیم و خاطرات شیرین و تجربیات زندگی را مرور و بازگو کنیم.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار