در جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول محدوده حریم و ضوابط حفاظتی ۱۹بنای تاریخی دو استان سمنان و مازندران از سوی اعضای این کمیته مورد تصویب قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 18 December 2018

جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول با حضور کارشناسان ارشد میراث فرهنگی برگزار شد.

فرهاد نظری (مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی) با اعلام این مطلب گفت: در جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول محدوده حریم و ضوابط حفاظتی ۱۹ بنای تاریخی شامل مسجد، آب انبار، بقعه، خانه حمام، مدرسه، ساختمان شهرداری و شهربانی مطرح شد که تمامی پرونده از سوی کارشناسان و صاحبنظرانمورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گفته وی از استان سمنان محدوده حریم ۵ اثر شامل خانه حشمت اللشکر، دو مسجد امام حسین (ع) و امام هادی (ع)، آب انبار و بقعه پیر غریب شهرستان سرخه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نظری اعلام کرد در استان مازندران نیز پرونده تعیین حریم ۱۴ اثر متعلق به ۵ شهرستان بابل، آمل، ساری، قایمشهر، محمود آباد در حالی مورد بررسی اعضای کمیته آثار ملی غیر منقول قرار گرفت که با نظر کارشناسان، حریم ۱۳ اثر مورد تصویب قرار گرفت.

حرایم بناهای مصوب استان مازندران شامل خانه‌های منوچهری، قریشی و شفاهی در آمل، حمام‌های درویش علی خان و صادق خان و اصفهانی در ساری، حمام‌های پور خیل ارطه، ساختمان شهرداری و مدرسه‌های شهید صمصام و مری در قایمشهر، مسجد آیت ا.. عدنانی و بی سر تکیه در بابل و همچنینحمام شومیا و مدرسه ندای آزادی در شهرستان محمود آباد است.
ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار