درخواستهای مکرر اهالی منطقه پی رجه نکا از مسئولین در حوزه راه:
منطقه پی‌رجه نکا یکی از مناطق خوش آب و هوای خطه شمال کشور است که با توجه به جاذبه‌های منحصر بفردی همچون رودخانه پر آب مهروان‌رود، آب معدنی قرمرض، چشمه سارها، آبشارها، خانه های کاه گلی قدیمی، امامزاده ها، سد گلورد و چشم‌انداز زیبای مناطق جنگلی سالانه بویژه در ایام بهار وتابستان، نوروز و تعطیلات آخر هفته، پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف شهرستان، استان و کشور است.
کد خبر: ۶۹۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 18 December 2018

تیتر امروز/ الهام زارعی: منطقه پی‌رجه نکا یکی از مناطق خوش آب و هوای خطه شمال کشور است که با توجه به جاذبه‌های منحصر بفردی همچون رودخانه پر آب مهروان‌رود، آب معدنی قرمرض، چشمه سارها، آبشارها، خانه های کاه گلی قدیمی، امامزاده ها، سد گلورد و چشم‌انداز زیبای مناطق جنگلی سالانه بویژه در ایام بهار وتابستان، نوروز و تعطیلات آخر هفته، پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف شهرستان، استان و کشور است.

این در حالی است که جاده منطقه پی‌رجه از زرندین علیا تا سد گلورد بدلیل نداشتن خط‌کشی مناسب، نصب نبودن علائم هشدار دهنده کافی، وجود دست‌انداز و چاله‌های فراوان، باریک و کم عرض بودن، خرابی جاده و نداشتن روشنایی، تردد به ویژه در ساعات مختلف شب با مه‌آلود شدن منطقه، جان اهالی و گردشگران را با خطر مواجه کرده است و خطراتی در پی داشته و دارد.

رسیدگی به وضعیت این جاده و ساماندهی آن یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان و گردشگران منطقه است و این در حالی است با توجه به شرایط جوی منطقه بدلیل عدم دیدکافی در شب و مه آلودگی موجب خروج خودروها از جاده شده و رانندگان در این وضعیت قادر به ادامه حرکت در جاده نیستند.

 

این اعتراضات هشدار امام جمعه محترم شهرستان نکا را نیز در پی داشت، بطوریکه در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی_سیاسی جمعه ۱۶ آذر تأکید کرد:"مشکلات جاده های هزارجریب" یکی از مهمترین مشکلاتیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

((آیت ا... محمد باقر محمدی لائینی ، با بیان اینکه:ما در شهرستان نکا مشکل جدی راهداری داریم گفت:جاده ها و راه های نکا در بخش روستائی_دشتی و مخصوصا در بخش هزارجریب ، کوهستانی و منطقه ی جنگلی ، بسیار خطرناک هستند و نیاز به ترمیم دارند.

وی با اعلام اینکه:حداقل نیاز این جاده ها خط کشی می باشد تا وقتی هوا مه آلود و بارندگی می شود، حادثه ایجاد نشود ، خاطر نشان کرد: در این زمینه ، متولی امر که راهداری شهرستان نکا می باشد ، ناکارآمد است.))

پس از چند روز از هشدار امام جمعه محترم شهرستان، شورای اسلامی بخش با بخشدار هزارجریب، در جلسه ای مواردی همچون نارسایی ها و مشکلات حوزه راه روستایی، اصلی و فرعی هزارجریب را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این نشست، اسحق علی رضایی، مسئول کمیته عمرانی و ریاست شورای اسلامی بخش، عنوان داشت:راه به عنوان شاخص اصلی توسعه، نیاز به برنامه ی مدون و بودجه از محل اعتبارات فرا استانیست.

هرچند مقرر شد شورای بخش در جلسات جداگانه با مدیران کل مربوطه و فرماندار این موضوع را پیگیری کند، اما همچنان اهالی منطقه پی رجه و مسافران از مسئولین فرمانداری، بخشداری مرکزی و اداره راهداری میخواهند درخواستشان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هزارجریبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
به امید اینکه مشکلات بخش هزارجریب حل بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار